‘Even thuis in Indonesië’29-01-2013 om 09:46:14 door Sensor
Indonesische lekkernijen, muziek, dans en drama... Enkele onderdelen van Indonesian Cultural Day die afgelopen zaterdag in Nijmegen werd georganiseerd door de Indonesian Student Union in Nijmegen (PPIN). ‘Door deze dag te organiseren willen wij Nederlanders kennis laten maken met onze cultuur.'
Zo vertelt Nila Fariza Azilia Patty, derdejaars student Life Sciences aan de HAN en een van de organisatoren van de dag. ‘Daarnaast is het voor ons natuurlijk de perfecte gelegenheid om mensen uit ons thuisland te ontmoeten. De opbrengst van de dag gaat trouwens naar Stichting Hibiscus die zich inzet voor de scholing van kinderen in Indonesië.’
‘Het voelt vandaag echt of ik weer even een beetje thuis in Indonesië ben’, vertelt een van de aanwezige Indonesische gasten. ‘Ik ontmoet allerlei mensen die ik al tijden niet heb gezien, kan mijn eigen taal weer even spreken en genieten van onze prachtige cultuur.’ Ook voor de Nederlandse bezoekers was het zeker een geslaagd evenement. ‘Ik vind het belangrijk om mij in andere culturen te verdiepen’, aldus Maartje van Steens, oud-student van de HAN. ‘En dit is toch geweldig: mooie optredens, een supersfeertje en natuurlijk heerlijk eten.’ (MvH)
snsr.nl