Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09

Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Empty
BerichtOnderwerp: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimewo 20 maa 2013 - 8:32

Vandaag 20 maart 2013.....kijke kijke en niet kopen en toch sneeuw uit de lucht en morgen lente op de kalender....
Iya Pak, bij mij is het ook lente in huis, maar dan met behulp van de CV.

12 maart en 15 maart vampieren op de strooptocht bij me en een litertje of wat van mijn bloed gejat.
Vandaag 20 maart 2013 bellen naar de dokter: Goede morgen mevr. de assistente. U spreekt met Pak Rewel.... Mag ik de uitslagen en het advies van de dokter hierover?

Iya Pak, sorry voor het lange wachten ( 13 minuten en 47 seconden !!!), maarre.... weet u, tegenwoordig hebben we zoveel assistentes en die hangen overal rond behalve op hun plek. Zegt u het maar, waar kan u mee van dienst zijn?

Ikke: (Heel vrolijk natuurlijk en....beleefd blijven): Mogge mevr. Heeft u uitslagen voor me van het bloedprikken......... (Voor de tweede keer dus mijn vragen)?

De ass: Ik zal even voor u in de computer kijken. Oh, mag ik even uw geboortedatum nog, want u sprak zo snel......

Weer een minuut voorbij... wacht wacht....

En, Pak Cingur, sorry ja, ook de dokters hebben tegenwoordig jam karet (ook toevallig. Lijkt Indonesia wel.), want ze hebben nog niet naar de uitslagen gekeken. Kunt u vanmiddag terugbellen matur nuwun terima kasih....... Sorry, ik versta u niet. Wat zei u?

Ikke: Ik zei "Jamput, gheef neks meprou".... tot straks ya.

De ass: Loh, u bent Indo ya? Aduh. ook toevallig zeg. Nou tot straks dan ya, ik ga even koffie drinken met sponscake erbij... Iya loh, zelf gebakken gisteren.... Maar beetje kleffig. De oven had ik te hoog gezet en binnenin nog mentah (rauw).... dhaaaag.

$%$#^&^%@#$&%&%&*&^* Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil ......Vrij vertaald is dit `Have a nice day allen`maar dan met een Surabayaans accent. En toen had ik ook koffie maar dan met kue mangkoh.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wujud
Admin
wujud

Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimewo 20 maa 2013 - 10:44

misschien beter als zíj jou gaan bellen? grrr.... Twisted Evil lijkt me handiger

(maar dan loop jij de kans dat je nog wéken bij de telefoon rondhangt, wachtend.. Evil or Very Mad )
of bij hen de telefoonkosten declareren.. Twisted Evil Gewoon dóen!

https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimewo 20 maa 2013 - 18:17

Hoop dat ze je gebeld hebben.....

kuskus
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimewo 20 maa 2013 - 19:53

Terug bellen???

Hoho, op hun telefoon zit niet een knop met "reply / antwoord terug".

------

Goed, Pak Cingur neemt de foon en draait nummer dokter en jawel hoor: binnen 1 minuut opgepakt.... hoera hoera.

Hallo meneer bla bla bla.

Ikke: bla bla en zeggen waarvoor ik bel.

De dame andere kant: Nou volgens de PC ( daar heb je die bekende kreet weer "Volgens de PC... Wat de PC zegt is dus wet...) heeft u geen suiker en kunt u de voorgeschreven medicatie blijven volgen.

Ikke: ?????????
Ikke: Zwaar verdoofd vanwege alle verboden lekkernijen die ik vandaag ter viering van de lente morgen dus heb zitten/ligge/lopen kanen.
Ikke: Eh juffrouw, welke medicatie en welke suiker? Ik heb 2 x vampieren op bezoek gehad in verband met alle ziektes ter wereld behalve suiker.....

De dame: Oh, ik zal even weer kijken op de PC.

Ik wachten.... zucht zucht zucht...

Even later....

De dame: Ik heb het nagekeken. En het klopt wat u zegt. U heeft 2 bloedonderzoeken gedaan en allebei de onderzoeken zijn goed.

Ik: Dus ik mankeer niets?

De dame: Ja, klopt. U mankeert niets.

Ik: Waarom ben ik dan een wandelende chemicaliën fabriek juffrouw, als ik niets mankeer?

De dame: Nee, zo bedoel ik het niet meneer. U heeft inderdaad kwalen en de laatste onderzoeken tonen aan, dat uw geen mutaties in de voorgeschreven en hoeveelheid pillen heeft. Dus u blijft hetzelfde slikken. Ik zie u dan over 3 maanden terug voor nieuwe bloedonderzoeken.

Ikke: Ik dacht het niet. U ziet me niet terug. U stuurt me gewoon een bloedformulier op naar mijn huisadres, zoals altijd.

De dame: Ja, dat bedoel ik ook.... zucht zucht zucht.

Ikke: zucht zucht zucht... dag juffrouw en een prettige lentedag morgen.

De dame: Ja dat is morgen inderdaad lente. Dank u wel en u ook meneer.

----

Je zal maar verkering hebben met zoiets. Wordt een vent toch impotent van....
ElEl

ElEl

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimewo 20 maa 2013 - 20:29

Toch fijn, dat je niets mankeert......uhh...ik bedoel......dat je niets EXTRA mankeert......

clown
Duinkonijn

Duinkonijn

Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 80

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimedo 21 maa 2013 - 0:34

Sterkte bro Henri !

DK
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimevr 22 maa 2013 - 9:13

....Toch fijn, dat je niets mankeert......uhh...ik bedoel......dat je niets EXTRA mankeert............

Vanmorgen vroeg 22 maart 2013, stervenskoud zoals voorspeld door KNMI, maar de boodschappen moeten gedaan worden, dus jas aan met ingebouwde verwarming (zelf gemaakt: een oude anglo, een oude ventilator op batterijen om de arang (houtskool) brandend te houden , klaar is Pak Rewel) en richting Appie.

Wil net de deur achter me dicht smijten (ik doe tegenwoordig net als mijn buren en KNAL de deur achter me dicht en geef een schop extra, zodat ik zeker weet dat ie dicht is.) en ja hoor, de telefoon: ring ring ring.

Hallo, met Pak Rewel, ik ben niet thuis momenteel dus je lult maar een end weg in het antwoord apparaat.

Andere kant: Nir Nir, dese de Indo assistente van Pak Dokter. Dus ik pak wel op en ik hoor de dame verder praten: Koud ja buiten, te errug dese.... So sori, maar van de week beetje fout gegaan met de uitslag bloedprikken.... Eh, u mankeert toch wel iets EXTRA's naast de bestaande kwalen.

Ikke: Hm, natuurlijk fout, altijd toch fout bij jullie. Zeg het maar.

De dame: Ja, u krijgt een EXTRA dosis obat die u nu in een keer moet innemen en over 2 maanden weer en dan eind juni komt pleegsuster BloedwijnPrik weer langs om voor vampier te spelen. Snapt u het?

Ikke: Coba, leg nog 's een keer uit mevrouw, ik snap niet. Mijn otak door de kou aangetast. Dus ik moet nu weer bloedprikken en eind juni krijg ik weer obat?

Dame: Nee nee nee meneer Rewel..... en het hele verhaal wordt weer herhaald. Nou Pak, prettig weekend ya.

Ikke: zucht zucht zucht en richting apotik......

Pak mijn arreslede en arresledehonden, Russische bontmuts op, want ik ben Indo toch, moet opvallen.... Trotseer de felle Noordoostelijke Siberische pokkewind, mijn oren kayak krupuk en ga richting de apotik, radio op schouder keihard aan met echte kroncong muziek en omstanders hoofd schudden..... Jieha, de zweep knallen door de lucht en de honden kayak kuda balap in sneltrein vaart, rij een paar rollator- en scootmobiel scheurijzers omver natuurlijk. Ook omver gereden een buitenlandse mevrouw met grote dure kinderwagen met 6 wielen en met kaartje eraan: Cadeau van de Soos. Ik roep nog: Geen paniek. Soos geeft garantie als kapot. Je krijgt a la minute een nieuwe. Don't worry, be happy.
Mevrouw natuurlijk geen Nederlands en Engels begrijpen en schelden in moerstaaltje en ik ook in eigen moerstaaltje en ik steek middelvinger in de lucht (om de windrichting te voelen natuurlijk iya en niet om een obsceen gebaar te maken. Ik ben nette gekke Indo.)

Honden en slede aan de fietsenrekken vastgemaakt.... Komt een mevrouw van de dierenpartij natuurlijk ouwehoeren, dat die honden niet in de kou buiten moeten wachten en ik meteen antwoord klaar (zal niet herhalen, is in zwaar Madurees dialect wat ik terug zei)..... Iya dus, er zijn nog tig-wachtenden voor u....

Wachten en zuchten en toen de obat......

Grote doos in grote zak... Apa ini voor obat.....

Kom thuis, maak zak en doos open..... komt er 4 ml zooi tevoorschijn in grote spuit...concentraat van vitamine D, want te weinig zon, te weinig vetten in mijn voedsel.

Ik denk: Loh kok ken dese? Te weinig zon snap ik. Mana ister zon in negri Belanda.
Te weinig vetten snap ik niet, want ik mag geen vetten anders de usus gaat mencret......

Sudah, ik heb de spuit maar gesemprot in mijn strot en als resultaat zit ik dus nu nonsens te OH'en.

Al ja, prettig weekend, ik ga nu mijn jas wassen. Is zwart geblakerd door de verbrande arang in de anglo.

Dagdag. clown

wujud
Admin
wujud

Aantal berichten : 1008

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimevr 22 maa 2013 - 9:51

aduheysayang... wat een verhaal... komt door die sledehonden van je..
waar wóón je in vredesnaam? Shocked

Knallende en schoppende buren..
vampieren..
kuda balap..
scheurijzers..
semprotspuit..
jas met arang anglo... scratch scratch

Kom maar richting mij verhuizen, Pak Rewel, ik heb geen knallende buren, kuda balap.. heb wel lief hondje Rolling Eyes
ElEl

ElEl

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimevr 22 maa 2013 - 10:32

Het leven van een indo rewel valt niet mee......en als troost wordt het nog kouder dit weekend, dus dat wordt nog meer vitamine D. Weet je zeker dat er geen recept richting zon bij zat? Met lieftallige verpleegster erbij nauurlijk......Misschien kunnen jouw honden dan logeren bij het lieve hondje van Wujud.......

clown
wu

wu

Aantal berichten : 6613

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimevr 22 maa 2013 - 10:39

lol!
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitimevr 22 maa 2013 - 13:22

......Misschien kunnen jouw honden dan logeren bij het lieve hondje van Wujud.......

Voorstel afgewezen om volgende redenen:

1) Mijn slede monsters zijn gewend aan koude sawa's en die zijn in die contreien van Wujud niet te vinden. Daar enkel warme piepervelden.
2) Mijn sledehonden zijn ongemanierd, grof in de bek, grommen en bijten naar alles wat in hun buurt komt. Hondje van Wujud is te lief, dus ken niet.
3) Mijn sledehonden zijn gewend aan kampung eten uit de desa, zoals soto madura, rujak cingur en meer. Daar in de contreien van Wujud slechts een chinees en een Cypriotisch restaurant en dat lusten ze niet.
4) Mijn sledehonden houden van de tuinen van de buurman om er lekker in te klauwen, poepen en piesen, dus dat is niet goed voor de verstandhouding van Wujud met haar buren.

In elk geval bedankt voor meedenken wat betreft de honden bakbeesten. buiging

Recept voor de zon is in de maak en besprekingen aangaande de lieftallige verpleegster ook. Maar die moet nog eerst naar tandarts, want huidig vals gebit is versleten en dus lekkage van speeksel uit de mond als ze praat.... of te wel: men noemt dat ook banjir NGILER.....

clown clown clown

Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Maddogx

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?   Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente? Icon_minitime

Lang leve de lente... ??? Huh? Welke lente?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» OWTS houdt Lente Kumpulan
» Leve de vuilnisman!
» welke satésaus is het lekkerst?
» Eeuw lang kunnen doen wat ze wilde
» Flitsende opening 'Leve de mens' in Volkenkunde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: