Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan Empty
BerichtOnderwerp: Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan   Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan Icon_minitimevr 12 apr 2013 - 12:52

Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan

12/04/13, 14:11 − bron: AFP

Een 83-jarige Indonesische vrouw probeerde een komodovaraan, die de aanval op haar inzette, met een bezem te verjagen. Toen het beest zijn tanden zette in haar hand, schopte de vrouw de komodovaraan zo hard ze kon. .

Haisah was een bezemsteel aan het maken op de veranda van haar huis op het Indonesische vulkaaneiland Rinca, waar de komodovaraan op een van de weinige plaatsen in de wereld nog leeft. Uit het niets dook een twee meter lange komodovaraan op en beet zich vast in haar hand.

'Ineens pakte hij mijn rechterhand in zijn mond,' vertelt ze aan persbureau AFP vanuit haar ziekenhuisbed. 'Ik had een mes in mijn hand, maar dat viel toen hij mij beet. Er was niemand om me heen en ik wist dat ik moest vechten om te overleven. Ik schopte het beest met al mijn kracht, waardoor hij uiteindelijk mijn hand losliet'. Buiten de 35 hechtingen in haar rechterhand, stelt de vrouw het goed. Ze hoopt als de wond genezen is nog wel haar werk te kunnen doen.

Komodovaraan
De komodovaraan, oftewel Varanus komodoensis, is het grootste vleesetende reptiel ter wereld en wordt tot wel drie meter lang. Deze overlevende van de prehistorie is in staat om een herten en geiten inclusief schedel, hoorns en geweien naar binnen te werken.

De afgelopen tijd zijn mensen in Indonesië vaker het slachtoffer van een komodovaraan-aanval. In het begin van februari werden twee medewerkers van een wildpark op het eiland Komodo aangevallen.
In maart 2009 werd een visser gedood door een komodovaraan terwijl hij fruit aan het plukken was. Twee jaar geleden kwam een 9-jarige om het leven in soortgelijke omstandigheden. Op de wereld leven nog zo'n 3.000 komodovaranen.

Volksrant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan   Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan Icon_minitimeza 13 apr 2013 - 0:53

ELEL,
Je schrijft:
Citaat :
De komodovaraan, oftewel Varanus komodoensis, is het grootste vleesetende reptiel ter wereld en wordt tot wel drie meter lang.
Maar de zeekrokodil wordt ruim 8 meter lang, daar passen wel ruim 2 Komodo varanen in.
En de zeekrokodil is geen vegetariër !
Wel is deze varaan het grootste op land levende reptiel..........


DK[i]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
 
Bejaarde Indonesische vrouw vecht met komodovaraan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesische katholieke vrouw vecht veroordeling shariarechtbank aan
» Indonesische katholieke vrouw vecht veroordeling shariarechtbank aan
» Radicale Indonesische imam vecht veroordeling voor terrorisme aan
» Tips van mijn Indonesische vrouw
» Indonesische vrouw bevalt tijdens vlucht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: