Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Maitimo kijkt uit naar weerzien met Sneijder en Robben

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Maitimo kijkt uit naar weerzien met Sneijder en Robben  Empty
BerichtOnderwerp: Maitimo kijkt uit naar weerzien met Sneijder en Robben    Maitimo kijkt uit naar weerzien met Sneijder en Robben  Icon_minitimezo 28 apr 2013 - 10:14



Maitimo kijkt uit naar weerzien met Sneijder en Robben

28/04/2013 11:12

Raphael Maitimo speelde in het seizoen 2004/05 als veelbelovend talent twintig competitieduels voor FC Dordrecht. Op Nederlands profniveau is het daarbij gebleven. Maar de kans is groot dat de inmiddels 29-jarige middenvelder op 7 juni aantreedt met Indonesië voor de oefeninterland tegen het Nederlands elftal dat in die periode Azië aandoet.

De in Rotterdam geboren en getogen Maitimo maakt het huidige seizoen af bij Mitra Kukar, de huidige nummer drie van de Indonesische ISL. 'Een club die om de titel speelt', weet de vroegere speler van onder meer NAC, SC Feyenoord en laatstelijk Zaterdagtopklasser Capelle. 'Dat ik nu weer wekelijks ga spelen, zal mijn positie in het nationale team versterken.'

Want hoewel hij vorige maand zijn vierde interland voor Indonesië speelde, was Maitimo bijna een jaar zonder profclub. Door de slechte situatie in de Indonesische competitie hield hij een korte periode zijn conditie op peil bij Capelle. 'Bij Bali Devata stond ik in 2011 nog met Pascal Heije op het middenveld. Maar helaas waren er destijds veel problemen bij de IPL, de andere competitie van Indonesië.'

'Nu heb ik bewust gekozen voor de ISL, de beter aangeschreven competitie', vervolgt Maitimo die na zijn dienstverband met FC Dordrecht verder nog profvoetbal speelde bij het Chinese Beijing Aigo. 'In het buitenland zijn de mogelijkheden groter dan in Nederland', beseft de middenvelder. 'En in Azië zit je als voetballer goed.'

Bijzonder
Met het Indonesische team is Maitimo verwikkeld in de strijd om plaatsing voor de Azië Cup 2015. Het oefenduel met Oranje wordt voor hem alsmede voor Sergio van Dijk (voormalig aanvaller van onder meer FC Groningen, Helmond Sport en FC Emmen en sinds vorige maand international van Indonesië) zeer bijzonder. Zelf speelde Maitimo als jeugdspeler voor de vertegenwoordigende elftallen van Nederland.

'Bij de Onder-15, -16 en -17 heb ik nog met onder anderen Wesley Sneijder (foto) en Arjen Robben gevoetbald. Het is wel duidelijk dat iedereen op een gegeven zijn eigen weg bewandelt. Maar dat we elkaar opnieuw tegenkomen is heel leuk. Voor mij en ook Sergio van Dijk wordt die wedstrijd tegen Oranje genieten.'
(Vincent Okker)


Voetbal International
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Maitimo kijkt uit naar weerzien met Sneijder en Robben
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Volle pleinen en toeterende auto's? Zo kijkt de wereld naar het EK
» Maitimo weer opgeroepen voor Indonesië
» De bange soldaat: weerzien met het verleden
» De bange soldaat: weerzien met het verleden
» Moluks Nijverdal kijkt weer vooruit

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: