Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´ Empty
BerichtOnderwerp: Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´   Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´ Icon_minitimezo 23 jun 2013 - 8:54

Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´ Chavello
Zaterdag om 10:41

Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´


Chavello Plak, de eigenaar van dierenwinkel Fauna World in Rotterdam waar eerder 140 dode dieren werden gevonden, gaat gewoon door met zijn dieronvriendelijke praktijken.
Plak, die de dieren aanbiedt via zijn Facebookpagina, vertelt in het AD/Rotterdams Dagblad: “Wat ik doe is legaal. Ik heb hier niet eens een vergunning voor nodig. Morgen komt er ook weer een zending, uit Indonesië: katachtigen, miereneters, alles.” Volgens Plak, die zegt geen dieren meer te verkopen aan Nederlandse particulieren omdat het “drama zeikers” zijn, is zijn handeltje nog altijd een ware goudmijn. “Ik werk ook vanuit Duitsland. Mijn omzet is 20.000 tot 40.000 euro per week. Mijn papieren zijn niet afgepakt door de rechtbank. Dat zegt genoeg. Ik mag het allemaal importeren. Ik verkoop dieren uit de jungle. Nou en?”
Rinus Hitzert van de Dierenbescherming Rijnmond is in alle staten en heeft burgemeester Aboutaleb een open brief gestuurd om de dierenbeul te stoppen. “Hoe is het mogelijk dat deze moordenaar van dieren na zijn aanhouding alweer vrij is en ongestoord zijn gang kan gaan in rechtstaat Nederland?”
Plak werd een aantal weken geleden opgepakt omdat hij schildpadden, dingo’s, vossen, slangen, egels, spinnen, hagedissen en andere beschermde diersoorten zou hebben laten verhongeren. Ze werden dood aangetroffen in zijn pand. Volgens Plak gingen de meeste dieren dood tijdens het transport uit het buitenland en heeft hij ‘alleen’ de dingo’s laten creperen.
De rechter liet Plak vrij wegens persoonlijke omstandigheden en gebrek aan bewijs… Justitie gaat daartegen in beroep, maar daar ligt Plak niet wakker van. “Niemand stopt mij.”

Laatste update: Zaterdag om 17:09

Hart van Nederland
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Dierenhandelaar Chavello P.: ´Niemand stopt mij´
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Spoorwegmuseum stopt met Pasar Perron
» Maarten Hidskes - Thuis gelooft niemand mij
» Iedereen wist het, maar niemand kon het zeggen
» In Pasuruhan kent ineens niemand Noordin meer
» Vliegtuig staat plots op stuk land en niemand weet hoe het daar terechtgekomen is

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: