Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Paul een Indo.... I.M.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09

Paul een Indo.... I.M. Empty
BerichtOnderwerp: Paul een Indo.... I.M.   Paul een Indo.... I.M. Icon_minitimeza 27 jul 2013 - 15:08

Dit is voor Paul, een Indo zoals vele oudere Indo's ooit waren.

Geboren in de nadagen van de politionele acties, gerepatrieerd naar Holland en hier verder zijn leven gesleten.

We kwamen elkaar wel eens tegen op onze nietszeggende wandeltochten door de winkelcentra op zoek naar een praatje met een andere Indo.

En de winkelcentra raakten jaar in jaar uit uitgedund met die oudere Indo's. Of ze vertrokken van de aarde weg of ze verkasten naar warmere oorden.

Paul, ik kende hem niet van achternaam, maar slechts van:
"Hé Paul, hoe gaat ie? Ben je doen?"
"Ach, zo maar jalan jalan. Niks te doen."
"Ok, doe voorzichtig, zie je volgende keer wel weer."
"Ja, jij ook. Dag."

Paul was altijd ietwat stil, liep altijd alleen, sjokte meer dan dat hij liep, maar had wel een grote hobby: Line dancing.

Gistermiddag laat kwam hij gedag zeggen. Hij wist dat hij zijn driedaagse slag zou gaan verliezen, denk ik. Want 's nachts had hij zijn levenslantaarn gedoofd, hoorde ik hedenmiddag van iemand die de nachtwake had gehouden bij hem.

Gistermiddag zei ik namelijk tegen iemand: "Ik zie hem nooit meer. Waar hangt ie nu weer uit?"
Hij had me dus nog gehoord.

Paul, het ga je goed daar somewhere up above.
Een goede reis en behouden aankomst, jij Indo die ooit ook vertrok uit het land van de zon.

En alweer loopt er een oudere Indo minder in het winkelcentrum rond te struinen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Paul een Indo.... I.M.   Paul een Indo.... I.M. Icon_minitimeza 27 jul 2013 - 16:16

Selamat jalan Paul........

roosje 
http://www.tileng.nl
Kesasar

Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Paul een Indo.... I.M.   Paul een Indo.... I.M. Icon_minitimeza 27 jul 2013 - 22:28

Kasihan loh! Het is onvermijdelijk dat wij van familie, vrienden en bekenden afscheid moeten nemen,

dan ook komt de realisatie dat er niet veel van ons over gebleven zijn! Eenzaamheid omwikkelt je dan

als een koude natte deken, en je kijkt terug naar de tijd waar je nog allemaal te samen waren.

Maar niet vergeten, er is een troost voor ons allen " Kita bertemu lagi di sisi lain"

Zo ook van mij mas Henri, een selamat jalan voor je vriend Paul.

siK.

*
Duinkonijn

Duinkonijn

Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 80

BerichtOnderwerp: Re: Paul een Indo.... I.M.   Paul een Indo.... I.M. Icon_minitimeza 27 jul 2013 - 22:32

Selamat jalan, Paul en veel sterkte Bro Henri met het verlies van je vriend.roosje
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Paul een Indo.... I.M.   Paul een Indo.... I.M. Icon_minitime

Paul een Indo.... I.M.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Paul Verhoeven gewond bij verkeersongeluk
» Prinses Beatrix op verjaardagsfeest Paul van Vliet in Carré
» Paul Verhoeven verfilmt ‘De stille kracht’
» "Bij Wijster was het tijd om te doden" - deel 6: Ex-kaper Paul Saimima wil in het reine komen met God
» Indo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: