Ben ook eventjes langs geweest... Vond het wel gezellig weer! Het is inderdaad vooral het eten en de optredens die de grote trekker zijn op de Pesta, en dan moet je het treffen met de muziek en/of de dans. was dit jaar ook niet zo spectaculair als in voorgaande jaren wat betreft optredende artiesten; geen grote headliners uit de Indonesische muziekscene. Maar tegen het einde was er wel een Nederlandse zangeres die op Java Jazz opgetreden had, en die was errug goed. Deed als speciale toegift nog een Indonesisch lied van Glenn Fredly Latuimahallo.
Verder was het leuk om Feba Sukmana (voorheen DJ bij de Indonesische afdeling van Radio Nederland Wereldomroep) weer te zien presenteren. Wat ik vooral chill vind aan de Pesta Rakyat is dat het in de open lucht is. Bij pasars kan ik me al gauw opgesloten voelen in de ruimte die ze hebben gehuurd.
En heen en terug de bussen volgepropt met bezoekers- beetje slecht van Den Haag om dan maar één bus per uur af en aan te laten rijden van CS naar Wassenaar. Dat was in Amsterdam dus nooit zo gebeurd!
Ik heb de sate kambing niet geprobeerd, wel de sate ajam... en die was reuze lekker.