...... werd afgewezen door het Nederlands-Indische bestuur nam Eduard Douwes Dekker ontslag....Klein foutje: Werd beleefd doch dringend aanbevolen ( op diverse soms slinkse methodes), om zijn biezen te pakken... zoiets in de stijl van: We maken je het een beetje moeilijk, zodat....
...Daarmee lijkt het verleden te herleven..... Niet herleven... Is nooit weggeweest dat verleden en heeft dus altijd bestaan. Alleen werd er niet zo openlijk over geschreven.
...Het schandaal schokte de Indonesische bevolking,.... Ach gut, was toch een publiekelijk geheim al jaren lang.....
....Broer Wawan werd op heterdaad betrapt met 1 miljard roepia oftewel circa 75.000 euro op zak. KPK-onderzoekers vonden rond zijn huis een gigantische collectie dure Italiaanse sportauto’s. .... Beetje raar geschreven: 1 Miljard op zak? Da's een berg, een hele grote berg Rupiah flappen die hij op zak had. Krijgt ie nooit voor elkaar, zelfs niet met 2 jassen en 2 broeken aan, dan past die flappenberg nog niet.
Tja en Wawan was inderdaad dom bezig met zijn dure sportauto's. Als ie slim was geweest, had ie hooguit een stel gerobaks getrokken door een paar oudbakken sapi's voor de deur laten staan en elk weekend naar Pulau Bantam (belastingvrij) gegaan, waar hij aldaar dan met zijn collectie sportauto's had kunnen spelen. Hij zal wel door een jaloerse buurman geflikt zijn, die het zat was dat al die Ferrari's bij hem op de stoep voor de deur geparkeerd staan of iets dergelijks.
....De KPK besloot snel ook Ratu als getuige een reisverbod op te leggen, waardoor haar pelgrimstocht naar Mekka niet doorging......Da's nu het mooie van Indonesia: We gaan op Haj naar Mekka (Wel 1ste klas met de Garuda en niet op de bankjes achterin tussen het gepeupel), trekken braaf onze kerudung aan en bedekken ons hypocriet "vroom" gezicht, lopen keurig in de rij met andere Mekka gangers/-sters onze rondjes rondom het heiligdom, prevelen onze gebeden (zoiets als: Als ik weer terug ben in Indonesia, wilt u er dan voor zorgen, dat ik nog meer de zaak kan belazeren? Als dank, zal ik een pot verf kopen voor de Mesjid, want die ziet er wat haveloos uit en de pembantu krijgt niet de zak omdat zij een bordje rijst teveel opgegeten heeft.)
En het zal immer zo blijven en zijn.....
wie er ook aan de macht komt... Amien.