Aantal berichten : 1148 Registratiedatum : 19-05-09 Leeftijd : 80 Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia
Onderwerp: Pak Kesasar di 11 feb 2014 - 1:29
Hallo pak Kesas,
Hoe is het nu in OZ? Ik lees hier dat het erg warm is en veel brandgevaar. Klopt dat?
Groetjes,
DK
ol' Kesas
Aantal berichten : 1355 Registratiedatum : 05-12-13 Woonplaats : Bungaville-Down Under
Onderwerp: Re: Pak Kesasar di 11 feb 2014 - 10:40
Ha die K'nijn! Hoe is het nu in OZ? vraag je, moeilijk te beantwoorden met juist een regeltje of twee, ik vind het een land met bijna oneindige tegen-stellingen, aan de ene kant zo droog zo dat al de vegetatie af sterft (dat is hier in Queensland) een jaar of zo geleden gebeurde het zelde maar werd op gevolgd met bakken regen dat resulteerde in een al-vernietigende flash flood met veel verlies van leven en koste mega Oz $$ in schade. Onze zuider buren hebben bos en gras branden te bestrijden onder hoge temperaturen (40 plus Centigrade), hier 29 tot 34 degrees, maar met air-con makkelijk te harden! Bijna elke avond stook ik de Bbq op, dan bakker een filletje of twee snapper (vis) of wat sateh, sayur ketimun dan tomat, mijn "home-made sambal" , wat rijst, en een ijs koud drankje, en zo ver geen spijt dat ik verkast ben! Wel dat is het voor zo ver, ik hoop alles is goed met je, geen oog problemen meer hoop ik, en laat maar iets van je horen zo nu en dan. see you bye-byes,
siK.
*
wu
Aantal berichten : 6613 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Pak Kesasar di 11 feb 2014 - 11:37
Fijn te lezen Om dat u het wel naar uw zin heeft in OZ. Verhuizen is niet altijd een pretje. Wij moeten eerst maar afwachten of we weer kunnen bbq'en van de zomer Een neef van mij is daar onlangs geweest, en hij is erg enthousiast over dat stukje aarde..
Anti-Indo
Aantal berichten : 246 Registratiedatum : 03-07-11 Leeftijd : 37 Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht
Onderwerp: Re: Pak Kesasar di 11 feb 2014 - 19:12
Fijn om te lezen dat je tot dusver goed gesettled bent daarzo, Pak Kesas. En bijna elke avond eten van de 'barbie', da's wel lekker! 'When in Rome, do as the Romans do'.
Duinkonijn
Aantal berichten : 1148 Registratiedatum : 19-05-09 Leeftijd : 80 Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia
Onderwerp: Re: Pak Kesasar di 11 feb 2014 - 23:17
Pak Kesas, hartelijke dank voor de toelichting. Gelukkig niet in het gevaarlijke brand gebied, wel warm, maar geen brand. Pak geniet van het heerlijke land OZ, lekker bbq, kan hier nog niet met al de regen en koude wind.
DK
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Re: Pak Kesasar za 22 feb 2014 - 19:11
Any news from OZ down under?
Haven't noticed Om K for a couple of days already !!!!
wujud Admin
Aantal berichten : 1008 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Pak Kesasar za 22 feb 2014 - 20:27
ik ook niet....
klop klop.... spada..?
ElEl
Aantal berichten : 8018 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Pak Kesasar vr 28 feb 2014 - 10:28
Om Kesas is terug Gaat alles goed met u?
wu
Aantal berichten : 6613 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Pak Kesasar vr 28 feb 2014 - 10:39
glad to see u Om
ol' Kesas
Aantal berichten : 1355 Registratiedatum : 05-12-13 Woonplaats : Bungaville-Down Under
Onderwerp: Re: Pak Kesasar zo 2 maa 2014 - 23:15
Bedankt voor al dit "uitbundige" vreugde, maar niets wetenswaardig te vertellen hoor, anders dan dat het zaagsel in mijn boven-kamer zo nu en dan vonken veroorzaakt (ik denk dat bro. Henri daar ook over kan praten) dat op z'n beurt geeft mij moeilijkheden met zien en kanjeuse kop-pijnen. Al dit te-samen maakt dat deze ouwe knar zo nu en dan een beetje 'pleite' moet gaan. Maar je weet toch wel, onkruid vergaat zo vlug niet!