Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimevr 4 apr 2014 - 19:40


Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië

Auteur: Rik van Dongen
03 April 2014 om 14:14


De spelers van Ajax kunnen na afloop van het seizoen niet direct op vakantie met hun families. De Amsterdammers gaan namelijk eerst met de hele selectie een trip naar Indonesië maken.


Het precieze programma van Ajax in Indonesië is nog niet bekend, maar de club laat via de officiële kanalen weten dat er al wel de nodige plannen zijn. 'Ajax is voornemens in Indonesië een of meerdere oefenwedstrijden te spelen. Op het programma komt waarschijnlijk ook een clinic voor de lokale jeugd en een openbare trainingssessie.'

De ware reden achter zware trips naar landen in Azië is doorgaans de financiële beloning die er tegenover staat. Zo koos PSV in de winterstop van het vorige seizoen voor een reisje naar Thailand, waar door de extreme hitte nauwelijks getraind kon worden maar waar wel een flink bedrag werd verdiend.


soccernews.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimevr 18 apr 2014 - 14:13


Ajax naar Jakarta en Bandung



17 april 2014

Ajax speelt tijdens het trainingskamp in Indonesië (8-17 mei) twee oefenwedstrijden. Het team van Frank de Boer neemt het op 11 mei in het Gelora Bung Karno Stadion in Jakarta op tegen Persija. Op 14 mei speelt Ajax in het Si Jalakharupat Stadion in Bandung tegen Persib.
De Ajax Indonesia Tour is powered by CST. Naast de twee oefenduels staat er een aantal trainingssessies, persmomenten en sponsoractiviteiten op het programma.

Directeur marketing Edwin van der Sar is verheugd dat Ajax naar Azië gaat. ,,Ajax gaat met Aegon, adidas en CST enkele maatschappelijke en commerciële initiatieven ondersteunen in Indonesië. Daarnaast is het natuurlijk voor Ajax heel speciaal om je te presenteren aan miljoenen voetbalfans, van wie velen Ajax nog nooit live in actie hebben gezien. Als afsluiting van het seizoen is de Ajax Indonesia Tour voor onze spelers goed voor hun ontwikkeling en een mooie ervaring."

Aegon gaat in Indonesië haar dochteronderneming Futureready verder promoten. Adidas geniet in Indonesië reeds veel bekendheid en ziet het land als een belangrijke markt. Als officiële sponsor van de Tour, omarmt CST een aantal evenementen en biedt zij relaties en fans de kans om Ajax te ontmoeten. CST (sinds 2013 Official Sponsor van Ajax) zet wereldwijd de standaard voor onder andere auto, motor- en fietsbanden. Het bedrijf distribueert naar meer dan 170 landen en Indonesië is daarbij de tweede groeimarkt, waar binnenkort ook een eigen fabriek wordt geopend.

Tekst: Ajax.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimewo 7 mei 2014 - 16:23



Riedewald keert terug naar roots


07 mei 2014

De selectie van Ajax verkast donderdag voor een tiendaagse trip naar Indonesië. Daar worden onder meer twee duels gespeeld tegen Persija en Persib. Voor Jairo Riedewald een uitgelezen kans zich te tonen aan het thuispubliek. De 17-jarige verdediger/middenvelder heeft namelijk Indonesische roots. ,,Dat maakt het voor mij zo leuk om daar naartoe te gaan."
Riedewald, geboren in Haarlem en getogen in Hoofddorp, is geen alledaagse Noord-Hollander. ,,Mijn vader is een geboren en getogen Surinamer en mijn moeder is half Indisch en half Nederlands, dus ik ben eigenlijk een soort mix van Suriname, Indonesië en Nederland", legt hij uit. Dat de jonge Ajacied straks voor het eerst in zijn leven afreist naar het geboorteland van zijn oma laat hem niet onberoerd. ,,Dat is heel speciaal. Hoewel het voor mij niet het eerste land zou zijn waaraan ik zou denken als ik drie weken vakantie had. Desondanks heb ik daar natuurlijk wel mijn roots liggen en wonen er nog steeds familieleden van mijn oma, die me kennen of misschien iets hebben gelezen over mij. Dat maakt het voor mij zo leuk om daar naartoe te gaan. Mijn oma was ook blij toen ze hoorde dat ik naar Indonesië zou gaan. Ze woont nu in Nederland, maar ik denk dat ze iedereen op de hoogte zal brengen over ons verblijf daar, dus wie weet zie ik straks nog wat familie. Ik zal er in elk geval tijd voor proberen vrij te maken."

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië 1z3qgdj

Jairo Riedewald maakte in december het Ajax-doelpunt van de maand.



Riedewald heeft genoeg stof om over te praten, want zijn overstap van Ajax A1 naar het eerste elftal ging allesbehalve geruisloos voorbij. Al bij zijn tweede officiële optreden, vlak voor Kerst, wist hij alle ogen van voetbalminnend Nederland op zich gericht, toen de invaller in de slotminuten zijn ploeg met twee treffers langs Roda JC loodste: 1-2. ,,Dat was niet verkeerd", zegt hij met gevoel voor understatement. ,,Het was vooral leuk om een bijdrage te leveren aan het team en voor mijn zelfvertrouwen was het ook lekker."

Ruim vier maanden later realiseert het talent zich dat alles in sneltreinvaart is gegaan. ,,Ik heb inderdaad wel een gek seizoen achter de rug. Een paar maanden geleden stond ik nog met de A1 op het veld en nu met de jongens van het eerste. Het is eigenlijk een soort droom die is uitgekomen. Ik was gewoon een jeugdspeler, maar na die wedstrijd bij Roda kwam er veel media-aandacht, waarmee de persafdeling me goed heeft geholpen. Vervolgens heb ik met een goed gevoel vakantie gevierd, ontving ik intussen berichtjes en las ik verhalen over mezelf. Na de winterstop kwam ik definitief bij het eerste elftal."

Al ging dat niet zonder slag of stoot en volgde eerst nog een ontgroening. ,,Ik moest een liedje zingen voor de hele groep, omdat ik mijn debuut had gemaakt, en heb toen ‘Sukkel voor de liefde’ gezongen van The Opposites. Dat is een soort rustige rap."

Inmiddels is Riedewald een bekend gezicht in zijn woonplaats en staan er bij zijn ouderlijke huis geregeld kinderen voor hem aan de deur. ,,Maar dat vind ik alleen maar leuk", bekent de jongeling. ,,Vroeger speelde ik met ze op een pleintje en wisten ze al dat ik bij Ajax zit. Nu ik in het eerste speel, vinden ze het vaak leuk om een foto te maken." Zelf keek Riedewald altijd graag naar Urby Emanuelson, die in 2011 Ajax verruilde voor AC Milan. ,,Ik vind hem nog steeds een goede speler, die kan aanvallen, maar ook als middenvelder en linksback uit de voeten kan. Hij speelde bij Ajax frivool en vrij. Dat vond ik leuk om te zien, bovendien is hij eveneens linksbenig."

Dat Riedewald de multifunctionaliteit van de voormalige Ajacied roemt, wekt geen verbazing. Zelf is hij namelijk ook op meerdere posities inzetbaar. ,,Ik heb in al mijn jaren bij Ajax nooit een vaste positie gehad en ben centrale verdediger, verdedigende middenvelder, aanvallende middenvelder en linksback geweest. Dat zijn mijn posities, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de plek als centrale verdediger."

Voorlopig geeft de jeugdinternational zijn ogen en oren goed de kost op de trainingen van de landskampioen. ,,Christian Poulsen is bijvoorbeeld een echte professional, van wie ik heel veel heb geleerd", steekt de alleskunner de loftrompet over de vertrekkende routinier. ,,Ik ben pas 17 jaar en neem alles mee in mijn rugtas. Zodoende hoop ik dat ik over een paar jaar een mooi pakketje met kwaliteiten in huis heb."

Gezien zijn achtergrond en het vriendschappelijke karakter van het trainingskamp lijkt het aannemelijk dat Riedewald aan spelen toekomt in Indonesië. ,,Ik heb de afgelopen tijd veel met Jong Ajax gespeeld, dus het is lekker om nu met de groep weg te gaan naar een lekker land en daar te trainen en wedstrijden te spelen. Verder wordt het natuurlijk gezellig en maken we er een mooie afsluiting van."

Ajax speelt tijdens het trainingskamp in Indonesië (8-17 mei) twee oefenwedstrijden. Het team van Frank de Boer neemt het op 11 mei in het Gelora Bung Karno Stadion in Jakarta op tegen Persija. Drie dagen later wacht een treffen met Persib in het Si Jalakharupat Stadion in Bandung.

Tekst: Ajax.nl/Coen Heil
Foto's: Ajax.nl/Gerard van Hees

Ajax.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimevr 9 mei 2014 - 10:40


Ajax aangekomen in Jakarta
09 mei 2014

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië 05_ajx10


De Ajax-selectie is 6800 kilometer verwijderd van Amsterdam, vrijdag neergestreken in Jakarta. In de 23miljoen inwoners tellende hoofdstad van Indonesië besluiten de Ajacieden van Frank de Boer het kampioensjaar met een trainingsweek.

Selamat menikmati penerbangang anda, was de welkomstgroet die de reizigers van vlucht GIA 89 donderdag tegemoet scheen op de mini-tv’s van de Airbus A330-200. Enjoy your flight, werd zekerheidshalve in het Engels een vertaling bijgeleverd. Ondanks de aanzienlijke lengte van de reis, verliep de luchtvlucht in twee delen (tussenstop op Abu Dhabi) zonder wanklank. De korte periodes van turbulentie maakten de zeventien uur durende vliegreis hooguit soms was onprettig.

Zo eindigde de reis die donderdag 14:24 uur begon op Schiphol (het tijdstip waarop de Airbus het luchtruim koos), een dag later om 6:50 uur lokale tijd op Jakarta International Airport Soekarno. Indonesië loopt wat het tijdverschil betreft vijf uur voor op Nederland. Op de Amsterdamse luchthaven stonden de Ajacieden direct na de incheck nog oog in oog met prijswinnaars van Garuda Indonesia. De vliegmaatschappij die de Ajax-selectie iets later naar Indonesië vloog, schonk zijn winnaars een meet & greet met spelers en trainers.

artikel op Ajax.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimezo 11 mei 2014 - 14:53

Tribun News 11 mei 2014

Tegen Persija (Jakarta) 3-0. Doelpuntmakers in eerste helft: Lucas Anderse en Mike van der Hoorn. Lerin Duarte derde goal. de Boer vond zijn team matig spelen, wegens jetlag. Verwacht binnen 2 tot 3 dagen dat zijn team gewend is aan de hitte.

Eigen rekening en verantwoording editor:
De speler in het rood doet een overwinningsdansje voor het doelpunt van Ajax tegen zijn team. 'k Zie ze hier in Nederland ook wel eens zo leipo dansen na een doelpunt. confused 
Maar het kan ook zijn, dat ie een bietje buukpien heeft natuurlijk.


Laporan Wartawan Tribunnews.com, Abraham Utama
TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Setelah menguasai penguasaan bola hampir di seluruh jalannya pertandingan, Ajax Amsterdam akhirnya berhasil mengalahkan Persija Jakarta dengan tiga gol tanpa balas.
Dua gol Ajax tercipta di babak pertama, masing-masing oleh Lucas Andersen dan Mike van der Hoorn. Di babak kedua Lerin Duarte menambah keunggulan de Amsterdamers di menit ke-70.
Sepanjang laga pemain Persija hanya menunggu bola di area permainan mereka. Dengan strategi parkir bus yang dijalankan pelatih mereka, Benny Dollo, tujuh hingga delapan pemain Macan Kemayoran ditumpuk di sekitar area kotak penalti.
Serangan balik Persija yang coba dibangun melalui kaki Ramdani Lestaluhu, Ivan Bosnjak dan Habib Bamogo selalu membentur rapatnya tembok pertahanan Ajax.
Umpan-umpan terobosan yang coba diperagakan para pemain Macan Kemayoran juga kerap putus lantaran perangkap offside.
Tak Maksimal Karena Jetleg Pelatih Ajax Amsterdam Frank de Boer mengatakan pemainnya telah bermain baik. Namun, menurutnya, anak asuhnya belum bisa menekan lawan sepanjang 90 menit seperti yang diinginkannya.
"Para pemain memang lelah akibat jetlag," ujarnya pada sesi jumpa pers usai pertandingan. Frank menyatakan faktor suhu dan perbedaan waktu juga antara Belanda dan Jakarta juga mempengaruhi fisik pemainnya.
Pelatih yang menukangi Ajax sejak empat musim lalu ini menyatakan dalan dua sampai tiga hari ke depan anak asuhnya akan mulai terbiasa dengan suhu panas di Indonesia.

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Vgh6hg
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimema 12 mei 2014 - 12:59


Ajacieden genieten bij batik-workshop
12 mei 2014

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië 05_ajx11

Daags na de wedstrijd tegen Persija bracht Ajax een bezoek aan het Museum Nasional in Jakarta. Niet om de beroemde collectie te bekijken, maar voor een batik-workshop met kinderen uit een kansarme omgeving en een potje voetbal met dezelfde kids in de museumtuin.

Batikken: de kunst om stof met verf van decoratie te voorzien. Voor de meeste Ajacieden is het een nieuwe ervaring. De voetballers en staf worden bij aankomst in het Museum Nasional in groepjes opgedeeld en gaan vol enthousiasme met de kinderen aan de slag. Trots toont iedereen de eindresultaten: vogels, vissen, dolfijnen en steeds met het Ajax-logo erbij.

Nog mooier dan het batikken vinden de kinderen de komst van de Ajacieden. Iedereen wil op de foto met de voetballers, overal worden handtekeningen gezet.

artikel + foto's op Ajax.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitimema 12 mei 2014 - 16:25

Posting hierboven van 9 mei 2014: Aangekomen te Jakarta.

De afstand is NIET 6800 km maar: De afstand van Amsterdam naar Jakarta is 11360 kilometers of 7059 miles. Je zal het verschil moeten lopen.

Posting Batik workshop:
Die lange ziet het wel zitten met al die kerudungs om 'm heen.  Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië   Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ajax vertrekt na het seizoen voor lucratieve trip naar Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Schattig speurhondje vertrekt naar Indonesië om apensmokkelaars op te sporen
» Columbus vertrekt naar Indië
» Oranje "voor geld" naar China en Indonesië
» BN'ers op leeftijd voor MAX naar Indonesië
» De Boorder voor elf maanden naar Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: