Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los Empty
BerichtOnderwerp: Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los   Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 7:26

Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los
Door: Carolien van Zuilekom
Gepubliceerd: dinsdag 13 juli 2010 23:26


Leven in harmonie met de natuur: wij moderne mensen verlangen er allemaal wel eens naar.

Zou het niet heerlijk zijn om weer te slapen en te waken op het ritme van de zon? Ze moesten wel, die natuurvolkeren, ze hadden immers nog geen elektriciteit – althans, dat was het verhaal dat ik altijd heb geloofd. Dit vroege opstaan heeft echter een heel andere oorzaak, zo heb ik vanochtend in Bali aan den lijve ondervonden.

De ware reden? Het schrikbewind der dieren. Rond een uur of 5 ‘s ochtends breekt er een hel los waar geen os doorheen kan slapen. Alles in het dierenrijk dat ook maar twee decibel kan produceren, trekt z’n keel open om dit zo luid mogelijk te doen.

Een bataljon aan hanen, kippen, honden en andere leden van het geslacht lawaaimakeri enormi kraait, krijst en brult alsof het leven er vanaf hangt. Volgens mij was er zelfs eentje met een vuvuzela. En dat alles precies voor mijn hutje.

Gelukkig verplaatste de stoet zich wel. Naast mijn hutje. Achter mijn hutje. Op mijn hutje.

De kakafonie inspireert het keukenpersoneel hier om het eigen stemvolume ook maar wat op te krikken. Zij zijn namelijk al lang uit de veren, gecapituleerd voor het natuurgeweld – net als onze wijze voorvaderen.

Ik doe noodgedwongen hetzelfde en schrijf dit stukje. Vanavond na zonsondergang dus de oogjes toe? Mwah… dit stadsmens gaat eerst maar eens op zoek naar een ander pension – of betere oordoppen. De lokale bevolking is al lang op en maakt net zo veel lawaai als de dieren.


depers


clown hoe laat beginnen de scholen ook weer? 7 uur? dus.. 6 uur ontbijten..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los   Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 10:19

Ach ja, Carolientje zal waarschijnlijk opgegroeid zijn in een atmosfeer van:

lekker lang lui bijven liggen op het nest en door moe 's vriendelijk om een uur of 10 gevraagd worden of ze al trek heeft in een ontbijtje.
En dan misschien ook nog op zondag tot een uur of 2 's middags in het nest blijven stinken, omdat de zaterdag avond gespendeerd werd aan een avondje stappen?

Lieve Carolientje, je hoeft toch helemaal niet naar verwegistan toe, als je wilt uitslapen? Blijf lekker thuis. Is goedkoper, scheelt je kosten ticket en lawaaiproducerende omgevingen van goedkope hotelletjes. Dag Carolientje, maf ze.

Carpe Diem, maar blijf lekker lang stinken in je holletje. sunny sunny sunny Sleep Sleep Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Vijf uur ’s ochtends, de hel breekt los
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Coach breekt met Kromowidjojo
» Meneer Reimers breekt onderbeen op zes plaatsen
» Burgemeester breekt overleg over demonstratie bij Indiëherdenking af
» Vijf bijzondere duikplekken
» Vijf eeuwen migratie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: