Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw? Empty
BerichtOnderwerp: Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw?   Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw? Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 10:52

Niet kijken, niet aan denken. Is de ver van mijn bed show toch? En elke dag nog steeds actueel in dat verre verre verre land.

Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw? Jualan10
Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw? Jualanak2




Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw?   Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw? Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 23:54

Bob,

Kindje kopen........
Schatting: 20 miljoen kinderen worden zwerfkinderen omdat de ouders het niet kunnen betalen..........

Ruim 20 jaar geleden hebben de extreem Islamistische partijen de toenmalige President Suharto onder druk gezet om de (vaak buitenlandse) adopties te verbieden.
Reden: de geadopteerde kinderen kunnen in handen vallen van mensen die het adoptiekind geen islamitische opvoeding kunnen geven, sterker nog, weer een moslim "verloren".
Indonesië schafte de (buitenlandse) adoptie wetten af. Er mocht alleen geadopteerd worden binnen de Indonesische familie.
En de familie is meestal ook erg arm, dus dat werkt niet.

Als Indonesië de internationale adoptie wetgeving had overgenomen, die enorm streng is met zeer veel controle op kinderhandel, dan waren er veel minder zwerfkinderen en kinderhandel in Indonesië.
Het credo was en is nog steeds: liever arm en moslim dan een beter leven en geen moslim..........

Ik ben jarenlang voorzitter van de arrondissementen (rechtbanken) Haarlem en Zaandam geweest, betreffende adoptiezaken. en ben nog steeds passief lid van de grootste adoptie organisatie van Nederland en zodoende aardig goed op de hoogte van adopties en de wetgeving. Mijn specialiteit (ook door mijn afkomst natuurlijk) was Indonesië.


DK

Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
 
Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kindje financieel ondersteunen
» Meneer de Professor: Piet
» Actueel is ook "Indonesie.ActieForum" is één van de beste op dit moment.
» Indonesië wil onze tanks kopen
» Garuda wil meer Airbussen kopen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: