Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Verdeeldheid over Indonesische Paasviering

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Verdeeldheid over Indonesische Paasviering Empty
BerichtOnderwerp: Verdeeldheid over Indonesische Paasviering   Verdeeldheid over Indonesische Paasviering Icon_minitimedi 21 apr 2009 - 17:46

Dinsdag, 21 april 2009 terug >

VERDEELDHEID OVER INDONESISCHE PAASVIERING

BRUSSEL (KerkNet/Ucanews) – In Indonesië werd ondanks het protest van katholieke en protestantse kerkleiders op initiatief van de overheid voor het eerst een paasviering georganiseerd. De drie uur durende plechtigheid, waaraan zesduizend christenen deelnamen en waarin ook een boodschap van de president werd voorgelezen, vond plaats in het congrescentrum van Bogor, ten zuiden van Jakarta. De Indonesische overheid nodigde ook alle katholieke bisschoppen uit, maar slechts aartsbisschop Anicetus Bongsu Antonius Sinaga van Medan was aanwezig. Op het programma stonden liederen, gebeden, toespraken en een ‘operette’ over de Duitse lutherse missionaris Ludwig Ingwer Nommensen, die op het einde van de 19de eeuw als eerste de Bijbel in het Batak vertaalde. De Indonesische overheid organiseert al langer kerstvieringen. Maar volgens katholieke en protestantse kerkleiders is daarin nauwelijks ruimte voor de christelijke eigenheid van het feest.

(Kerknet)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Verdeeldheid over Indonesische Paasviering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verdeeldheid over Indonesische Paasviering   Verdeeldheid over Indonesische Paasviering Icon_minitimedi 21 apr 2009 - 22:23

Oh hoe dankbaar is mijn kleine hond,
voor beentjes en wat brood!
Hij kwispelstaart, hij loopt in 't rond,
en springt op mijnen schoot.
Mij geeft men vlees en brood en wijn,
en dikwijls lekkernij,
maar kan een beest zo dankbaar zijn,
wat verwacht men niet van mij!

Klagen omdat niet naar zijn zin is hoe het program voor het Paasfeest in elkaar gezet is? Op z'n minst is het een beginning, en iets om verder op te werken, het kon ook totaal de andere kant uit gegaan zijn, geen Christelijke feestdagen! jangan terlalu lekas, en dan zal het lijntje niet breken, en volgende keer iets meer uitgebreid met input van de Christelijkle kerkleiders, of heb ik dat achterste voren? om Kesas.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verdeeldheid over Indonesische Paasviering
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gouverneur van Jakarta woont paasviering bij
» Onrust en verdeeldheid onder Molukkers in Culemborg
» Indonesische geschiedvervalsing in 2005
» Strafvermindering Indonesische extremisten
» Indonesische royalty

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: