Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Woningnood van alle tijden

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Woningnood van alle tijden   Empty
BerichtOnderwerp: Woningnood van alle tijden    Woningnood van alle tijden   Icon_minitimedi 14 apr 2015 - 16:46

di 14 apr 2015, 10:07 | reacties


Woningnood van alle tijden


Dat asielzoekers lang moeten wachten op een huis is niets bijzonders, meent mw. C.J. de Koning. Zij wijst erop dat woningnood van alle tijden is want toen zij in 1948 met haar ouders noodgedwongen uit Indonesië terugkwam, moest het gezin twee jaar in barakken wachten op huisvesting. Bent u het met deze lezeres eens. Graag uw reactie.

Mw. C.J. de Koning schrijft:

Met verbazing heb ik het probleem aangehoord over de huisvesting van asielzoekers. Ik hoorde zelfs dat het asielzoekers betreft die pas twee maanden hun verblijfsvergunning hebben.

In 1948 werd ik met mijn ouders en broertje gedwongen uit Indonesië naar Holland getransporteerd. Mijn vader werkte aan de Birma-spoorlijn en had het gelukkig overleefd. Als Nederlanders werden wij opgevangen in houten barakken, waar wij twee jaar hebben gezeten.

Vervolgens werden wij overgebracht naar een tweederangshotel in Maastricht alwaar wij met zijn vieren vijf jaar in één kamer hebben moeten wonen. Op de gang bevond zich één douchecel en één toilet, waar twintig mensen gebruik van moesten maken.

Kortom, het probleem is er al geruime tijd en hiervoor hoef je geen asielzoeker te zijn. Zelfs wij Nederlanders, die uit de oorlog in Indonesië kwamen, hebben zeven jaar moeten wachten alvorens in aanmerking te komen voor eigen huisvesting.

Misschien dat daar ook eens aan gedacht mag worden hoe slecht wij het in die tijd gehad hebben. Ik heb er nog een trauma van.

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Woningnood van alle tijden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Een onbezorgde oude dag voor alle Indonesiërs
» 'Kerstgroeten aan alle landen in de ranglijst christenvervolging'
» Oproep Andere Tijden : Grijs Indië
» Alle Nederlandse WOII-oorlogsschepen online
» Helft van alle spam komt uit Azië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: