Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Huistra interim-bondscoach Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Huistra - Huistra interim-bondscoach Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Huistra interim-bondscoach Indonesië   Huistra - Huistra interim-bondscoach Indonesië Icon_minitimedo 7 mei 2015 - 18:10

Huistra - Huistra interim-bondscoach Indonesië 2v12fdd

Huistra interim-bondscoach Indonesië


07-05-2015, 13:50


ANP

Pieter Huistra wordt interim-bondscoach van Indonesië. Hij is voorlopig benoemd voor de WK-kwalificatiewedstrijden van volgende maand tegen Taiwan en Irak.

Huistra is sinds december technisch directeur bij de Indonesische voetbalbond. Toen hij werd aangesteld was de Oostenrijker Alfred Riedl nog bondscoach. Riedl werd na een paar maanden vervangen door Benny Dollo, maar ook in hem is te weinig vertrouwen.

Trots

Na de wedstrijden tegen Taiwan en Irak wordt besloten of Huistra aanblijft als bondscoach. Indonesië zit verder nog in een groep met Thailand en Vietnam.

Pieter Huistra was in Nederland onder meer trainer van FC Groningen en De Graafschap. ,,Ik wil alle burgers van Indonesië tonen dat ze trots kunnen zijn op het nationale voetbalelftal", zegt hij op de website van de bond.

NOS
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Huistra - Huistra interim-bondscoach Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Huistra stapt door politieke strubbelingen op in Indonesië   Huistra - Huistra interim-bondscoach Indonesië Icon_minitimevr 11 dec 2015 - 17:36

10 DEC 2015
15:44
Huistra stapt door politieke strubbelingen op in Indonesië

Pieter Huistra heeft zijn functies bij de voetbalbond van Indonesië neergelegd en keert terug naar Nederland. De Fries beschouwt de situatie waarin het land momenteel op voetbalgebied verkeert als onwerkbaar en hoopt in eigen land een nieuwe klus te vinden.
In december 2014 begon Huistra als technisch directeur bij de voetbalbond van Indonesië en in mei van dit jaar naam hij op interim-basis ook nog eens plaats op de zetel van bondscoach. Tot veel wedstrijden als keuzeheer van het land kwam hij niet. Doordat de politiek zich met een nieuw opgerichte voetbalcompetitie bemoeide, twee clubs mochten van de regering niet toetreden, hebben de FIFA en de Aziatische voetbalbond Indonesië uitgesloten van alle kwalificatiewedstrijden voor het WK en het Aziatisch kampioenschap.

'Door de huidige situatie is het onmogelijk geworden om aan het werk te blijven', bevestigt Huistra zijn vertrek aan Voetbal International. Want niet alleen zijn taken als bondscoach kon hij niet meer uitvoeren. Door de conflicten is de voetbalbond ook de steun van de overheid kwijt op andere vlakken. 'Werken bij de voetbalbond is momenteel niet mogelijk door de politieke onrust. We kunnen nu geen plannen uitvoeren. En omdat het er niet naar uitziet dat de situatie snel zal veranderen, heb ik besloten om te vertrekken.'

Huistra hield zich als technisch directeur in Indonesië onder meer bezig met het ontwikkelen van het jeugdvoetbal. Hij heeft veel ideeën en plannen. 'Maar zonder steun van de overheid, kun je natuurlijk nergens aan beginnen', legt hij uit. Dat betekent niet dat hij de afgelopen maanden heeft stilgezeten. 'We zijn druk bezig geweest met het uitwerken van plannen en het klaarzetten van projecten. Zodra de politieke situatie het toelaat, kan men daar dus meteen mee aan de slag gaan.'

Doordat conflicten tussen de voetbalbond van Indonesië en de politiek werken onmogelijk maken, keert Pieter Huistra terug naar Nederland.

De kans is aanwezig dat Huistra die plannen zelf gaat door ontwikkelen en tot uitvoering gaat brengen. De voetbalbond van Indonesië liet in de landelijke media al doorschemeren in de toekomst graag nogmaals met de Fries in zee te gaan en zelf ziet hij dat ook wel zitten. 'Ik heb goede contacten overgehouden aan mijn tijd in Indonesië', geeft hij aan. 'Ik moet zeggen dat ik er altijd met veel plezier gewerkt heb. Het afscheid is dus mogelijk niet voorgoed. Ik zou graag terugkeren als de situatie daar beter is en de kans zich voordoet.'

Nederland
In het verleden was Huistra hoofdcoach bij onder meer FC Groningen en De Graafschap. Mogelijk neemt hij binnenkort weer plaats op de bank bij een Nederlandse club. 'De afgelopen weken was ik trainer bij een klein Indonesisch clubje. Toen begon het wel weer te kriebelen. De wedstrijdspanning en al het andere eromheen blijft mooi.' Maar ook een bestuurlijke functie zou hij niet afwijzen. 'Ik heb al veel dingen gedaan in het voetbal. Als trainer, assistent-coach, bij de jeugd en ook op bestuurlijk gebied. Dat komt bij veel werkzaamheden van pas.'

Serieuze belangstelling is er op dit moment echter nog niet. 'Er zijn wel wat dingetjes die spelen, maar dat is nog niet concreet genoeg om er iets over te zeggen.' Daardoor heeft hij nu de kans om wat meer tijd door te brengen met zijn familie. 'Ik ben blij dat ik hen weer vaker kan zien. Als trainer in het buitenland zit je vaak alleen. Mijn familie kwam wel eens naar Indonesië toe, maar ze waren er natuurlijk niet altijd. Wat dat betreft komt het ook wel weer mooi uit dat ik nu terugkeer, met de feestdagen voor de deur.' (Daniel Vervelde)

Voetbal International
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Huistra interim-bondscoach Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Huistra aan de slag in Indonesië
» Huistra is weer thuis na wonderlijke avonturen in Indonesië en Japan
» Voetbaldwerg wil Mourinho als bondscoach
» Garuda Indonesië vliegt non-stop naar Indonesië (va. 30 mei '14)
» Verkiezingsnieuws Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: