Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Facebook community vanuit IAF ?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 10:40

Van de week zat ik te peinsen over de page van Indisch4ever op facebook.
Er zou meer leven in de brouwerij  zijn als het een community was. Dan kunnen mensen zelf topics wegzetten.
Maarja... ik ga nu niet overschakelen naar een community. Misschien is het beheer zelf niet zoveel werk, maar je weet niet soms en op dit moment wil ik niet al te veel extra internetverplichtingen hebben.
Misschien is het een idee voor LL en LL van IAF, dacht ik ? Als zij nog tijd en zin hebben?
Zij linken IAF-topics door. dan doe ik dat ook met I4E-topics en zet ik de fb I4E-page stil. Geen topics meer daarbij, maar wel een permanente link naar de nieuwe IAF-community . Via die links komen mensen dan eerder naar IAF en I4E.
Ik wil wel dan een soort  noodbeheerder zijn die ingrijpt als midden in de nacht iemand rare postings doet enzo. Verder doe ik  niet bazigwezen.
En misschien willen vaste lezers van IAF beheerder worden?  Henri en Hans ?
Henri is pc-it-technisch, kan zijn updates ook daar melden en ik heb wat ervaring met foto's bewerken enzo.
Iets met twitter doen, voor reclame maken ?
En samen hebben we contacten op het internet en we  nodigen die uit hun nieuws, kwesties of chats  te posten  daar.

Prima LL en LL als jullie niet zoveel zin hebben.... no problem.  Ik roep maar wat...  vooral doen, wie weet leidt het ergens heen.

lol!

ok.... laten we brainstormen.. yeah
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 12:13

En hoe zou je die pagina willen noemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 12:27

Suspect hmmm... wat lees ik ? community? zoiets als een commune in de Flowerpowertijd ? afro


degene achter mijn kiebor is niet echt een techneut en ik vermoed dat er nu oren gaan klapperen en ogen opeens  Shocked

jump  jump Maar brainstormen kan altijd, lijkt me
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 13:01

LL en LL....  als jullie een fb-community opzetten dan bepalen jullie de naam natuurlijk
* IAF-community?
* Indische Associatie van Facebookers ?  I.A.F. lol!

Wie weet  nog meer leuke namen?

Je hebt toch meer soorten facebookaccounts ?
* persoonlijk account.... timeline
* page account .. zoals die van I4E
* community account , (group) iedereen kan topics maken die in de hoofdkolom komt
zoals: https://www.facebook.com/groups/old.dutch.indonesian.community/
https://www.facebook.com/groups/indogroep/

indogroep krijgt best wel veel topics van de leden.
het meeste ervan is meer chitchat en persoonlijke verhalen... geen nieuws
Ik dacht meer aan een nieuws- en discussie-groep
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 13:09

ALS we het doen.......dan stel ik voor om een gezamenlijke pagina te maken. En die zou dan IAF en I4E kunnen heten, of ......... verzin eens wat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 13:48

I.A.F.4.E
Indische Associatie Facebookers 4 Ever
lol!


hehe  ik wil niet nog meer internetverplichtingen aangaan, daarom dacht ik aan jullie als hoofdpersonen als jullie zin hebben en mijzelf als hulpje af en toe. En dan is het aan jullie de naam te bepalen
Als een van de vaste lezers wilt meedoen als beheerder... dan zijn er meer personen .. kunnen we verder kijken.
I4E heeft een twitteraccount met 889 volgers... ik kan van tijd tot tijd het adres van de nieuwe community daar wegzetten..... maar elke dag de nieuwe topics handmatig plaatsen is weer een gedoe.
Ik dacht dat een fb-groep geen automatische twitterverbinding heeft ? Dat zou handiger zijn.

We brainstormen pelan met plan....
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 15:03

Boeroeng schreef onder andere:

...En misschien willen vaste lezers van IAF beheerder worden?  Henri en Hans ?
Henri is pc-it-technisch, kan zijn updates ook daar melden en ik heb wat ervaring met foto's bewerken enzo....


Dank voor het feit, dat ik in de picture ben bij je Boeroeng en voel me zeer vereerd, maar....

Momenteel ben ik gebonden aan andere verplichtingen.


  • Zoonlief zit in het IT-gebeuren waar ik bij tijd en wijle een helpende hand moet toesteken en is druk bezig in buitenland.
    (Zie de link op Laatste Updates Imexbo waarvan extract d.d. 20 mei:.... reeds grotendeels aangeschaft en staat ook al grotendeels ingericht klaar op een speciale lokatie te Berlijn, welke in onderhoud zal zijn bij het medewerkend soft-hardwarebureau. In verband met de migratie t.z.t. kan het dus gebeuren, dat de site soms offline is. Maar voorlopig is het nog niet zover.)

    Gevolg is dat ik voor mijn eigen site amper tijd over heb. Boeroeng weet wat voor moeite en energie het kost om elke dag iets nieuws op te hoesten.


  • Daarbij heb ik zelf op FB een boel veel Indonesische vriendjes, die graag mijn hulp behoeven en
    (insiders weten dit reeds) ben ik ook bezig met het schrijven en vertalen van boeken die in Indonesia uitgegeven zullen worden. In de maak is nu definitief een uitgave van een Nederlands boek in de Indonesische taal en aangepast, welke mij de laatste maanden enorm veel tijd en energie heeft gekost. (Één en ander n.a.v. een pagina op mijn website.)



Facebook community vanuit IAF ? 34njtw6



For the time being moet ik helaas medewerking afslaan, hoe verleidelijk het aanbod ook is.

Welicht dat er in de toekomst misschien een gaatje openvalt of mijn plannen wijzigen en als er dan nog behoefte zal zijn aan it-steun kan het altijd bezien worden.

Nogmaals dank.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 22:39

Wel jammer bro Henri, dat je geen mogelijkheid hebt want je bent zowel deskundig als pc-ict-technisch, maar ook heel goed op de hoogte van alles want Indisch/Indonesisch is, dus op alle front de juiste man !


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 22:46

ok henri..... en DK

ik werp maar een balletje op,
en een proefballonetje
ik gooi een steentje in het water
ik bazel maar wa
brainstorm.
clown

zomaar een idee die ik spontaan hier wegzet
het lijkt een beetje op een oud idee wat ik ooit had.. een soort verzamelsite, waar mensen die zelf regelmatig hun weblogs, fora, sites updaten een linkje zetten
Zonder tussenkomst van een moderator, die alleen maar toekijkt
Een reclamezuil  van meerdere Indische sites..
En de mensen plakken hun eigen reclame op de zuil

een fb-site is makkelijker met het sharen van fb-topics.. paar klikjes .
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 22:56

Boeroeng, ik vind het juist een heel mooi idee, maar hoe hou je dat overzichtelijk?
FB heeft ook diverse Indische groepen (om het te ordenen denk ik).
Niet iedereen heeft een eigen website, anderzijds zijn er misschien websites die nog onbekend zijn maar prima geschikt.
Jammer dat de Indische gemeenschap zo verdeelt is, zie de reacties bij Javapost (ook soms bij I4E).
Post je dit idee ook bij I4E ? met de vraag of iedereen (mee) wil brainstormen en/of met ideetjes konen?

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 23:01

DK,

Ik dacht aan een facebookcommunity en vele I4E-lezers hebben geen fb-account
Daarom aarzel ik dit idee op weblog I4E te zetten.
Zelf wil ik de kar niet trekken.  Teveel om handen nu.
kwil wat duwen enzo...  geek
Misschien kan ik wel een apart topic maken voor I4E-fb
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 23:12

Boeroeng, gewoon coba, misschien voelt iemand zich geroepen?
vrijwilligheid werkt eigenlijk niet, ik zit al vanaf mij 17e in allerlei verenigingsbesturen en oproepen helpen meestal niet.
Wat wel werkt is gewoon iemand (niet publiekelijk) persoonlijk (kan ook per mail) benaderen.
Zo werd ik ook "gestrikt" en doe dat ook als en een bestuursfunctie vrijkomt: eerst in het openbaar vragen of iemand zich geroepen voelt en daarna het ledenbestand nalopen wie ik (en andere bestuursleden) geschikt vinden en dan persoonlijk benaderen.
Veel suc6

DK

Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 22 jun 2015 - 23:20

vrijwilligheid is iets anders dan vrijblijvendheid..
vrijwillig een taak oppakken is zeker wel een verplichting die men aangaat.
Ook al heeft men geen zin... men moet toch dingen doen die nodig zijn voor die taak.

ps..... LL en LL.... ik kan geen automatische twitterknop vinden voor facebooksites,
wel voor actieforum....
http://ondersteun.actieforum.com/t5582-twitterknop-beschikbaar-op-forums
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitimema 29 jun 2015 - 11:59

Wat ook kan,
Als jullie meer reclame willen maken op fb voor IAF....dan kan ik jullie medebeheerder maken van I4E-page.. en dan zet je IAF-links daar weg. Die komt direct in de hoofdkolom.
Eenmaal ingelogd is ingelogd.... je hoeft niet telkens weer in te loggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Facebook community vanuit IAF ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Facebook community vanuit IAF ?   Facebook community vanuit IAF ? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Facebook community vanuit IAF ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Soeharto-era community patrols to be reactivated
» Basuki Stands Up for Beleaguered Ahmadiyah Community
» Four Injured as Mob Attacks Ahmadiyah Community in Bogor
» Overheden bespioneerd vanuit botnet
» Vanuit de lucht: Gemert omarmde repatrianten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: