Bersatuan Persaudaraan trakteert ouderen op motorritje door Den BoschGeplaatst op 20 september 2015
Laatste update 20 september, 17:49
De bewoners van verzorgingstehuis De Grevelingen genoten met volle teugen.
Foto: Chris Korsten
DEN BOSCH - Circa dertig bewoners van verzorgingstehuis De Grevelingen in Den Bosch konden zondagmiddag hun geluk niet op. Ze kregen van het Indische motorgezelschap Bersatuan Persaudaraan (Bahasa Indonesia voor Eenheid & Broederschap) een gratis ritje in de zijspan aangeboden.
Ietwat onwennig stapt de 85-jarige Wilhelmina van Hoorn in het 'bakkie', met een ondefinieerbare uitdrukking op haar gezicht. Na een ritje van een klein kwartier keert ze ongeschonden terug; dit keer toont ze een grote glimlach. "Ronduit geweldig om dit mee te mogen maken", luidt haar enthousiaste respons.
Een reactie die Bersatuan-secretaris Herman Brouwer uiteraard tot tevredenheid stemt. "Aan liefdadigheid hechten we veel waarde binnen onze broederschap. Evenals beleving van onze eigen cultuur en de verering van onze (voor)ouders. Opgelet: we zijn zeker geen motorclub. In totaal bestaat ons gezelschap uit acht personen", licht Brouwer toe.
Niet alle bewoners voelen zich overigens geroepen om het motoravontuur aan te gaan. "Ik durf niet. Ben namelijk bang dat ik vanwege mijn gezetheid blijf steken in de zijspan. Dan zouden ze het ding helemaal open moeten knippen", glimlacht Toos van Uden.
Brabants Dagblad