Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland

Ga naar beneden 
+3
OmSid
ElEl
Henri R. Cingoor
7 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimedo 11 feb 2016 - 13:10

Ed en ik, waren in het begin geen vrienden van elkaar.
Het was niet zo, dat we elkaar met modder besmeurden, maar een ijsberg was soms warm vergeleken met de temperatuur tussen ons.
Naar mate de tijd verstreek, ontstond er tussen ons een band van "herkenning" en respect voor elkaar. En als ik eerlijk mag zijn, kwam die ommekeer nadat een ander bekend internet figuur het leven liet en je jezelf los had gerukt uit zijn invloeden en gedachtengangen. Niks mis mee, dat hij probeerde jou op andere gedachten te brengen en zelfs bij tijd en wijle je Indo-schap "verloochende", daar is een ieder vrij in en persoonlijk vond ik het jammer, maar uiteindelijk is alles toch nog "goed" op zijn pootjes terecht gekomen en tegenover mij toonde je je prive weer als een Indo uit Surabaya.

Je was bij tijd en wijle een eenling en verdomd, zelfs op je laatste rustplaats laat je je het nog merken. Vooral niet te dicht bij de buren, want ze zouden wel eens lastig kunnen zijn

Het was alsof Ed voelde, dat hij de zon miste... de zon van Surabaya. De zonnewarmte van tropenkinderen onderling. In zijn laatste maanden werden zowaar "familie Vos geheimen" gedeeld met me. Neen, geen nare geheimen of zoiets, want ook Ed was achter de schermen bezig om duidelijkheid te krijgen over zijn oude Indische roots.


Voor Ed daarom mijn respect en herinneringen aan oude tijden uit Surabaya, want zo is de wereld Ed.... je bent een loterijnummertje en als het nummertje geen hoofdprijs is, dan is men je snel vergeten.


Dag Ed, ik hoop dat je daarboven de warmte hebt gevonden en dit is zomaar een groet voor je opdat de wereld jou en de jouwen niet vergeet.
Je was te jong nog, maar je Schepper riep je en je diende te gehoorzamen.

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland V7h4b7
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimedo 11 feb 2016 - 15:22

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland 2nalcpg
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimedo 11 feb 2016 - 15:52

Ik ken maseddi sinds Indahnesia samen met L van Solo en ene Mas R.
We bellen elkaar vaak , jammer dat de kontakten verwaterde en veranderde.
Terug naar boven Ga naar beneden
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimedo 11 feb 2016 - 23:37




.
For whom the bell tolls....,

Selamat Jalan

siK.


*
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimevr 12 feb 2016 - 10:31

Altijd een inspirerende aanwezigheid op diverse Indische sites; niet op zijn mond gevallen en voer altijd zijn eigen koers. Ik hoop dat je inmiddels rust gevonden hebt, Ed, je was een mooi mens.
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimezo 14 feb 2016 - 13:00


Ed en Lon

Wie kende hen niet? Het was vaak ribut op de diverse fora waar beiden kwamen, ze kregen bijna iedereen in de gordijnen..

Salam, voor jullie beiden

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimezo 14 feb 2016 - 23:04

Ja Wujud, dat weet ik. Ed hield ervan om een discussie uit te lokken en er tegenin te gaan.
Maar ik moet zeggen dat als ik een persoonlijk gesprek met hem had, dan was Ed toch wel anders, heel veel aardiger en zoals bro Henri schrijft: hij miste de zonnige tropen warmte, was soms erg weemoedig, verlangend.


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitimema 15 feb 2016 - 10:38


Ik mocht hen wel...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland   Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voor Ed Vos, een Indo uit Surabaya, te ruste gelegd in een koud kikkerland
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Laatste plaats Indonesische Superleague is voor Persebaya Surabaya
» Voor de die-hards Indo's - Zet de link in je favo's.
» Euthanasie voor een tijger te Surabaya
» Rokers voor het gerecht in Surabaya
» Gezocht: sponsors voor Indo-jongeren magazine

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: