Aantal berichten : 8018 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: TongTongFair, 29 mei 2016 ma 30 mei 2016 - 9:16
Het was een drukke pasardag, maar zeker niet ongezellig! Deze keer ben ik wat verder gekomen dan het cultuurpaviljoen. Alhoewel, ik was nog nauwelijks binnen of er werd mij aangeraden om gauw het theater in te gaan waar net het programma 'Indische Essenties' was begonnen. Een muzikale theatervoorstelling met Gepke Witteveen, Henk Mak van Dijk en Yvonne Keuls. Een saillant detail was, dat Gepke vertelde dat in de jaren 50 haar vader al in de jaren 50 optredens organiseerden bij hun thuis, samen met Frans Broekmans. De Tielman Brothers (onder een andere naam) hebben daar ook opgetreden. En laat dochter Gepke nu hetzelfde bij haar thuis doen, samen met haar partner, de zoon van Frans Broekmans.
Meer foto's staan hier.
Na deze leuke voorstelling eindelijk de pasar bekeken. Voor mijn gevoel wederom kleiner geworden. Maar ondanks dat, ben ik aardig wat mensen niet tegengekomen die er wel waren geweest! Niet van alle ontmoetingen zijn foto's gemaakt, want tijdens het kletsen denk je er niet altijd aan.
Meer foto's hiervan zijn hier en hier te zien.
Het interview door Ricci Scheldwacht met Alfred Birney over zijn nieuwste boek De tolk van Java was zeer indrukwekkend. Net als het boek zelf. De foto's uit de oude doos gaf een indruk van de familie van vroeger.
Foto's staan hier
In de Bengkel werden diverse workshops gehouden, zoals vliegers maken met Rubens Agaatz, kookworkshop o.l.v. Vaya Nijhof of leren pitjit.