Meesterpianist blijkt ook ’meesteroptimist’, maar:
Wordt de VILLA-schuld WIBI’s ondergang?05-11-2016 Boris van Zonneveld
Foto: Hollandse HoogteHet moet WIBI SOERJADI (46) worden nagegeven; ondanks al zijn financiële sores blijft hij het zonnetje in huis. Wat daarbij helpt, is dat hij daar natuurlijk de enige is op het immense landgoed dat hij begin volgend jaar bij inschrijving zal verkopen en dat de afgelopen jaren een blok aan zijn been moet zijn geweest.
Dat is aan de staat van de ooit zo statige ’Wulperhorst’ af te zien. De raamkozijnen zijn vermolmd en de winterschilder heeft aan één winter niet genoeg om het kapitale pand weer knap in de verf te zetten. Jarenlang lukt het Wibi niet om zijn landgoed via een makelaar van de hand te doen. De aangekondigde veiling wekt de schijn dat Wibi er nu toch echt snel vanaf moet. Maar Wibi is niet alleen meesterpianist, hij is er ook een meester in om al zijn problemen weg te lachen.
Deze week, op televisie bij RTL, beweerde hij monter dat financiële sores niet de oorzaak zijn van zijn aangekondigde verhuizing. Volgens Wibi gaat het met zijn handel ’juist heel erg goed’. De verkoop gaat via een veilinghuis omdat hij ’manieren zoekt hoe je zoiets kwijt kan’. En ook in deze krant zei hij: ,,Ik sta er financieel goed voor en het feit dat ik mijn huis wil verkopen, heeft niets met geld te maken.’’
Ochtend-dj EDWIN EVERS hield twijfels. In de uitzending meldde Wibi dat hij er weggaat omdat zijn woning met meer dan 40 kamers ’veel te groot’ is voor hem alleen. ,,Maar dat was al zo toen jij erin ging’’, constateerde Evers wakker. ,,Of kom je daar nu net achter?’’ Daar wist Wibi zich niet goed uit te redden. Zijn antwoord: ,,Ik dacht op een gegeven moment: ’Ik ga hier gewoon weg.’’’
Telegraaf