Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

  ’s Werelds dikste kind verliest helft van zijn gewicht door operatie

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

 ’s Werelds dikste kind verliest helft van zijn gewicht door operatie Empty
BerichtOnderwerp: ’s Werelds dikste kind verliest helft van zijn gewicht door operatie    ’s Werelds dikste kind verliest helft van zijn gewicht door operatie Icon_minitimedo 3 mei 2018 - 11:50

’s Werelds dikste kind verliest helft van zijn gewicht door operatie

De 12-jarige Arya Permana uit West Java (Indonesië) haalde de afgelopen jaren vooral het nieuws vanwege zijn imposante verschijning. Na een operatie is dat een stuk minder dat geworden gelukkig.

DOOR: REDACTIE PANORAMA FOTOGRAFIE: BSR AGENCY
3 mei 2018 11:33

Toen Arya tien jaar oud was woog hij al 190 kilo. Daarmee was hij zes keer zo zwaar als een gemiddelde jongen in het land. Hij kon daardoor maximaal maar een paar minuten achter elkaar lopen. Hij stond zelfs in het Indonesische World Guinessbook of Records als zwaarste jongen. Nu is dat gelukkig voorbij en kan hij gewoon weer voetballen met zijn vriendjes en naar school lopen, waardoor hij weer elke dag onderwijs kan volgen. “Het was onmogelijk voor ons om hem naar school te brengen en daardoor moest hij een jaar thuis studeren. Het was extreem pijnlijk voor ons als ouders”, vertelt zijn vader.

Maagverkleining
Arya is namelijk de jongste persoon ooit die een maagverkleining is ondergaan. Daarbij wordt 70 tot 80% verwijderd uit het lichaam waardoor er slechts een smalle buisvormige maag overblijft. Door deze ingreep heeft de jongen in een jaar 83 kilo verloren. “Door de operatie ben ik eetlust verloren. Nu zit ik al vol naar zes eetlepels eten. Daarnaast zorgen ze ervoor dat ik minder zoetigheden eet en frisdrank drink. In plaats daarvan neem ik fruit”, vertelt hij tegen het Australische ABC. Arya wil nog eens 50 kilo verliezen om op zijn streefgewicht te komen. Een dokter en diëtist houden hem in de gaten zodat hij niet terugvalt in zijn oude gewoontes.

Indonesië is een van de landen waar overgewicht onder kinderen het hoogst. Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie lijdt 12% aan obesitas.

Foto's bij Panorama
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
’s Werelds dikste kind verliest helft van zijn gewicht door operatie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 's Werelds dikste jongen op dieet gezet: 'Hij eet en slaapt alleen maar'
» Helft van alle spam komt uit Azië
» Operatie Eet Ons Voedsel
» Vrouw knijpt echtgenoot zo hard in zijn kruis dat zijn balzak scheurt
» "Ze zijn gek geworden in Den Haag" door Wouter Meijer.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: