Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië”

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië” Empty
BerichtOnderwerp: Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië”   Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië” Icon_minitimedo 31 mei 2018 - 13:11

Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië”

31 mei 2018, 10:38 Door Redactie

Om het zestigjarig bestaan van de Tong Tong Fair te vieren organiseert het radioprogramma Haagse Ochtendradio deze week de Indoweek. Iedere ochtend spreken Justin en Rogier met opmerkelijke gasten met een mooi verhaal over de band tussen Den Haag en voormalig Indië. Donderdagochtend spraken ze met de 91-jarige Joty ter Kulve, zij kwam 72 jaar geleden met de boot van toenmalig Indië naar Nederland.

“Ondanks dat ik er al 72 jaar weg ben denk ik er nog elke dag aan”, zegt Ter Kulve op Den Haag FM. “Ik denk in de eerste plaats altijd aan mij heerlijke jeugd aan de voet van de vulkaan in West-Java. Maar ik denk ook vaak aan de bevrijding uit het concentratiekamp waar we hebben gezeten. Het moment dat de deur openging en we naar buiten mochten zal ik nooit vergeten.” Joty kwam op haar achttiende naar Nederland. Na haar studie in Utrecht woonde ze enkele jaren in het buitenland om vervolgens in Den Haag neer te strijken.

In 2002 richtte ze samen met haar broer een stichting op om de verhouding tussen Nederland en Indonesië te verbeteren. Voor de Indonesia Nederland Society reisde ze nog vaak terug naar haar geboorteland. “Ik ben heel blij dat het nu goed gaat met Indonesië”, aldus Joty. Luister deze hele week naar Haagse Ochtendradio op Den Haag FM voor meer mooie verhalen over de Indische geschiedenis van Den Haag.

Luister hier naar het interview met Joty ter Kulve op Den Haag FM en tevens kunt u daar ook de andere interviews vinden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië” Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië”   Haagse Ochtendradio Indoweek: “Ik ben erg blij dat het nu goed gaat met Indonesië” Icon_minitimeza 2 jun 2018 - 8:36

Haagse Ochtendradio Indoweek: “Indisch Herinneringscentrum hoort thuis in Den Haag”

01 jun 2018, 11:47 Door Rogier Heimgartner

Om het zestigjarig bestaan van de Tong Tong Fair te vieren organiseerde het radioprogramma Haagse Ochtendradio afgelopen week de Indoweek. Iedere ochtend spraken Justin en Rogier met opmerkelijke gasten met een mooi verhaal over de band tussen Den Haag en voormalig Indië. Vrijdagochtend werd de week afgesloten door Yvonne van Genugten, directeur van het Indisch Herinneringscentrum(IHC).

Het Indisch Herinneringscentrum verhuisde onlangs van Arnhem naar Den Haag. “In Arnhem hadden we een prachtig landgoed met een museum”, vertelt Yvonne op Den Haag FM. “We zijn daar weggegaan omdat het te klein werd, maar ook omdat Den Haag de Indische hoofdstad van Nederland is. Hier horen we thuis.” Het IHC zit in een prachtig monumentaal pand aan de Sophialaan in het centrum. Op dit moment zitten er alleen nog kantoren in het pand. Er wordt flink gebouwd aan een museum.

Het Museum wordt gebouwd door het IHC in samenwerking met Stichting Herdenking, Stichting Pelita en het Moluks Historisch Museum. Die organisaties zullen zich ook in hetzelfde gebouw vestigen. Het is de bedoeling dat Museum Sophiahof, zoals het gaat heten, aan het eind van het jaar open gaat.

Luister hier naar het interview met Yvonne van Genugten op Den Haag FM.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dewi gaat goed in Indonesië
» Indonesië kan goed bouwen, maar niet bewaren
» Haagse Bagga Bownz speelt in Indonesië
» Indonesië niet blij met opwaarderen roepia
» Terug naar Papoea na 47 jaar ballingschap

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: