Wilders toch links verleden
Zijn broer haalt uit ’stem niet op mijn broertje’
Het gaat niet echt lekker in de familie Wilders. Geert Wilders heeft standpunten waar de rest van de familie niets mee kan. Schreven we eerder al dat de zussen van de PVV-voorman op GroenLinks stemmen, nu laat de broer van Geert van zich horen. Paul Wilders schrijft onder andere: ‘als Wilders – kenner, gegeven het feit dat ik de luiers van Geert heb verschoond, mijn advies: stem niet op die xenofoob.’ Maar de grote broer van Geert komt ook met een aardig nieuwtje..
Paul Wilders schrijft al sinds 2006 op het forum van de Utrechtse schaakvereniging UCS De Rode Loper. Een club die vroeger stevig links was. En volgens Paul is ‘Wilders een seizoen lid geweest van de Rode Loper. Won zijn eerste partij (tegen Frans Smid als ik me goed herinner), verloor de opvolgende drie partijen – en bedankte als lid.’
Belangrijk? Nee, gewoon leuk om te weten dat Wilders net als Verdonk en Fortuyn een links verleden heeft.
Laatste quote van Paul Wilders ‘Persoonlijk reken ik hem dat niet aan; ik ken zijn beperkingen vanaf de dag dat hij geboren is en de jaren de daarop volgden. Boerenslim maar zonder echte intellectuele bagage.’
Dit bericht is gebaseerd op een artikel in de Vrij Nederland van deze week.
Politiek.blog.nl