Quote ten dele:
Het nieuwe Vrouwenhuis is niet alleen een inloop met koffie, thee, koekjes en gezelligheid. ........Er zijn vrouwen met Antilliaans, Dominicaans, Egyptisch, Irakees, Marokkaans, Nederlands, Nederlands-Indisch, Oegandees en Surinaams bloed. ....
Mevrouw uit Antillen komt met een Antilliaans koekje.
Mevrouw uit Dominica komt met met een Dominicaans koekje.
Mevrouw uit Egypte komt met een Egyptisch koekje.
Mevrouw uit Iraq komt met een Irakees koekje.
Mevrouw uit Marokko komt met een kouskous koekje.
Mevrouw uit Nederland komt met kaaskoekje.
Één stoel nog leeg.....
Mevrouw uit Uganda komt met Ugandees koekje.
Mevrouw uit Suriname komt met moksa alesi.
Toen de deur gaat open en de Mevrouw uit Nederlands-Indië komt binnen.
Zij kijkt en ze glimlacht lief tegen allemaal en dan ze vraagt om hulp aan andere dames.
"Coba Non, tolong ja, ik heb zoveel borongan en keranjangs en rantangs. Sorry ja luitjes, ik ben laat. Moest nog wachten op de becak, maar de becak vandaag vrij, dus heb ik maar de bus genomen. En die bus ook al jam karet."
En al die andere dames hun ogen wagenwijd open mlompong en je hoort ze denken: Apa ini lagi? (Maar dan in hun taal natuurlijk)
En de Mevrouw uit Uganda zij staat op en ze helpt de Nederlandsch Indische Mevrouw natuurlijk, want de Ugandese is groot en sterk en de Indische is fijn gebouwd.
En de Nederlandsch Indische mevrouw vol trots, ze opent langzaam al haar bungkusans met risolles, pasteitjes, pangsit, lemper, wajik, onde onde, lumpia, spekkoek, kue pandan, nagasari, kue lapis, jagung bakar, ketella goreng, getuk lindri, es pasra, ananaskoekjes, indische bruine bonen soep (bijna winter toch), perkedel jagung, perkedel kentang, udang goreng, perkedel kepiting, bahmi goreng, nasi goreng, tape ketan, tape pohong, tape goreng, wah rame allemaal koekjes koekjes koekjes en nog vééééél meer.
En de andere dames?
Allemaal stil, allemaal ngiler (en ik ook.)
Behalve de mevouw uit Uganda, want zij krijgt allemaal extra porties voor haar hulp.