Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Haagse miss op Pasar Malam Indonesia

Ga naar beneden 
AuteurBericht
indofiel

indofiel


Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 17-09-09

Haagse miss op Pasar Malam Indonesia Empty
BerichtOnderwerp: Haagse miss op Pasar Malam Indonesia   Haagse miss op Pasar Malam Indonesia Icon_minitimewo 31 maa 2010 - 8:45

DEN HAAG - "Als ik Indonesië met mijn mooie koppie in een positief daglicht kan zetten, dan doe ik dat graag." De Haagse Chesmee Aringaneng (22) dingt dit weekend op de Pasar Malam Indonesia naar de titel 'Miss Indonesisch'. De Indonesische markt, die voor het eerst wordt georganiseerd door de Indonesische ambassade, vindt van 1 tot en met 5 april plaats op het Malieveld.

Chesmee's grootouders zijn Indonesische Papoea's. En de studente is daar trots op. "Ik ben Indonesisch en ben daar trots op. Hoewel ik de vierde generatie ben en in Nederland geboren en getogen, heb ik Indonesische waarden en normen in mijn opvoeding meegekregen die ik heel waardevol vind. Bijvoorbeeld respect voor je ouders, grootouders en ooms en tantes. Ze bemoeien zich allemaal met je opvoeding, maar je kunt altijd bij ze terecht. En de gastvrijheid is in mijn cultuur belangrijk. Je hebt altijd voldoende eten in huis. En ik vind mijn geloof belangrijk."

Chesmee draagt haar cultuur uit in een dansgroep. "Ik beoefen de Papoeadans yospan samen met mijn nichtjes. We doen dat op traditionele muziek en in klederdracht." Chesmee groeide op in Hoogeveen en woont nog niet zo lang in Den Haag. Maar ze voelt zich hier prima thuis. "Ik hoor regelmatig Maleis om me heen en dat vind ik leuk. Ook is het fijn dat er in Den Haag zoveel Indonesische producten te krijgen zijn."

Bron: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/maart/30/haagse_miss_op_pasar_malam_indonesia (klik voor foto)
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Haagse miss op Pasar Malam Indonesia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Win kaarten: Pasar Malam Indonesia
» Pasar Malam Indonesia 2012
» Pasar Malam Indonesia 2013, 20 - 24 maart
» 1-7 april 2011: Pasar Malam Indonesia
» Geen Pasar Malam Indonesia in 2014

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: