Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Geen Rumah Senang in Almere

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimedi 20 apr 2010 - 11:55

Geen Indisch dorp in Almere
door Thijs Wartenbergh

ALMERE - Er komt definitief geen Indisch dorp in Almere. De initiatiefnemers Wally Stahlberg en Lex Burgersdijk hebben gemerkt dat er vanuit projectontwikkelaars en woningcorporaties onvoldoende steun is om het project door te zetten.

Geen Rumah Senang in Almere Indisc12 Lex Burgersdijk en Wally Stahlberg

"Met pijn in het hart hebben we dit besluit moeten nemen", aldus Burgersdijk. "Stahlberg en ik hebben ons zeven jaar lang ingezet om het eerste Indische dorp in ons land van de grond te krijgen. Het zou Rumah Senang gaan heten."

Zo'n 100 woningen zouden in het Homeruskwartier in Almere-Poort worden gebouwd, zo was de opzet. De locatie was te groot voor deze geplande woningen alleen. Daarom moest er een ander bouwplan naast komen om alles financieel haalbaar te maken. "In deze tijd van recessie geen sinecure", aldus Burgersdijk. Dat bleek ook de praktijk. Woningcorporatie De Key leek in zee te willen gaan met de stichting onderzelfde naam, Rumah Senang, maar zag daar toch vanaf, omdat het geheel - dat zou bestaan uit huur-, koop- en zorgwoningen - als een te riskante financiële operatie werd gezien.

"We hebben daarna geen andere risicodragende partij kunnen vinden", stellen Stahlberg en Burgersdijk. De bijna duizend ingeschrevenen die aasden op een woning in het Indische dorp, krijgen hun inschrijfgeld terug.


Telegraaf
di 20 apr 2010, 10:24 | reacties
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimedi 20 apr 2010 - 12:57

Voor Missy WU:

Dat is nu precies wat ik bedoelde een paar weken geleden.....(.... onvoldoende steun is om het project door te zetten).... te duur, te riskant, althans HIER in dit land. De doelgroep te klein geworden.

Daarom is door mij precies andersom gedacht. Maar ja, ook voor mij tellen de jaren nu mee en beginnen zwaar te wegen.


Laatst aangepast door Henri R. Cingoor op di 20 apr 2010 - 13:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimedi 20 apr 2010 - 13:51

Jammer voor al die mensen die hun oude dag tussen hun eigen bangsa ( " landgenoten") willen doorbrengen.

Had vorig jaar nog kontakten gehad(bellen) om te kunnen spieken hoe ze hun organisatie hadden geregeld .
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimedi 20 apr 2010 - 14:08

Henri R. Cingoor schreef:
Voor Missy WU:

Dat is nu precies wat ik bedoelde een paar weken geleden.....(.... onvoldoende steun is om het project door te zetten).... te duur, te riskant, althans HIER in dit land. De doelgroep te klein geworden.

.
Eigenlijk ben ik niet eens zoals die mensen het vinden.

Ieder zichzelf respecterende migranten bevolkingsgroep heeft haar eigen verenigingen/woongemeenschappen.
Het is big bisnis .
Volgens mij zijn er andere redenen naast dat het een te grote project was .
Er valt behoorlijk veel te verdienen (projectontwikkelaars) en te besparen voor de gemeenschap (belastigbertalers) als ouderen van dezelfde ethnische achtergronden bij elkaar kunnen wonen.
Waar ze met elkaar harmonieus hun laatste " herfst" jaren kunnen doorbrengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimedi 20 apr 2010 - 20:57

die mensen hebben hun ziel en zaligheid in Indonesie liggen. daar moeten ze gewoon weer naar toe. De laaste jaren lekker met familie en oude vrienden doorbrengen. Succes met de terugreis dan maar.
james, almere | 21:27 | 20.04.10

Ken uw geschiedenis. Indischen zijn Nederlanders! Daarom heette het ook Nederlands-Indie..en helaas geen stukje India in Nederland, want dat zijn Indiers.
3e generatie, Groningen | 20:41 | 20.04.10


Dit zijn de laatste reacties op het artikel (tot nu toe).

James vindt dat 'die mensen' dan maar in Indonesië hun oude dag moeten doorbrengen.
Het lijkt me een goed idee: Nederland komt met de nodige gelden als 'gebaar' om in Indonesië een Rumah Senang te bouwen zodat onze Indische ouderen daar heel senang oud mogen worden.
Scheelt wellicht enorm in de kosten... denk ik.. niet alleen voor de bouw ervan, maar ook die andere uitgaven.. vergeleken met wat het in NL zou moeten kosten..
Indonesië geeft nu toch toestemming voor buitenlanders om.. ehh.. huizenbezit enzo..

Rolling Eyes zoiets, Mas Henri?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimewo 21 apr 2010 - 5:31

Missy Wu, tot op de tulang en de kotot nauwkeurig bedoeld, dat laatste stukje.

Nu nog de paarden vinden, die de cikar voortrekken. Dat is het grootste probleem m.i.

Factoren die bepalend zijn: Het medelevend gevoel wat betreft de hoedanigheid van de doelgroep, de kennis aldaar, de kennis hier (beide op de te bewandelen wegen), het vuur in zich hebbend om het doel te bereiken (en dat kost kracht/energie.), kortom een paar fitte lefkikkers die zich niet uit het veld laten slaan door de beambten achter de schrijftafels waar vergunningen e.d. worden verstrekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimewo 21 apr 2010 - 13:04

wu schreef:
Indonesië geeft nu toch toestemming voor buitenlanders om.. ehh.. huizenbezit enzo..

Het is nog niet duidelijk welke regels gewijzigd zijn.
Voor een investeringsmij is het wel mogelijk om grond te kopen en huizen te bouwen , alleen moet men dat doen via de P.M.A (Penanam Modal asing) constructie.
Men neme een paar oudere Nederlanders die samen gaar werken met een Indonesische aandeelhouder(s).Je ben verplicht om een Indonesische aandeelhouder te nemen.
De vereisten staan duidelijk beschreven bij de BKPM .(http:// WWW.BKPM.go.id)

En dan de boer op , zoek info bij de Ministerie van Sociale Zaken , of Volksgezondheid in Jakarta .

Ik denk(weet zeker=ehwaar) als de Nederlandse instanties akkoord gaan (SVB , Ziekenfondsraad etc) er goede mogelijkheden zijn.
De loonkosten van bejaardenzorg(verpleegsters-doktoren ) zijn praktisch een fractie van wat je moet uitgeven in Nederland .

PS: alleen zou ik geen Rumah Senang noemen , kan misverstanden krijgen.
Rumah Senang kan ook gelezen worden als Huis van Plezier. Embarassed l
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimewo 21 apr 2010 - 13:41

....De loonkosten van bejaardenzorg(verpleegsters-doktoren ) zijn praktisch een fractie van wat je moet uitgeven in Nederland .



Niet alleen dat de loonkosten laag zijn, maar (m.i. sterk voordeelpunt is) dat er arbeidsplaatsen geschapen worden voor de lokale bevolking.
Niet enkel nurses/dokters, maar ook fysiek verzorgend personeel zoals Pak Kebun, Bu Cuci, Bu strika, Bu masak en nog vele anderen.

En zo zijn er nog vele andere pluspunten op te noemen voor de belanghebbenden, o.a. en zéér belangrijk: Er bestaan reeds diverse samenwerkingsverbanden met Nederland op het gebied van gezondheid.(Doktoren en ziekenhuizen.) !!!!
M.a.w. ZKV blijft in Nederland maar dáár enkel het vertoon van het pasje indien nodig en de rekening gaat naar ZKV Holland.
Dan ook nog tegenwoordig het gemak van "overal" pinnen, dus geen problemen
met de bankzaken. En trouwens: ook internet is daar alom vertegenwoordigd, dus internet bankieren ook al geregeld.


OK, geen Rumah Senang dan, maar Rumah Pijet kan boleh juga OmSid,.... rumah Pijet halus affraid

Wat ook een voordeelpunt kan zijn is: Men kan in staat zijn, om deels bij te dragen in de kosten. De levensstandaard is daar een enorm stuk lager, dus de gaji bulanan (aow en/of pensiun) gaat lang niet op.

Maar in mijn ogen is er wel één sterk MIN punt en dat is - hoe zéér vervelend ik het ook vind te vermelden - namelijk de "onderlinge verdeeldheid". (Zonder afbreuk te willen doen aan de werkelijkheid dus.)
Wat bedoel ik ermee?
Er zijn mensen afkomstig/geboortig uit diverse windstreken van Indonesia.
Hier in Holland is men gedwongen een bepaalde vastgestelde plek te aanvaarden, maar daar straks (stel dat zo'n plan gerealiseerd kan worden, S T E L !!!!), waar zou zoiets gebouwd kunnen worden?

Want geheid, daar komt dan al de verdeeldheid om de hoek kijken.
"Ikke wil in Oost Java." "Niet, ikke wil in West Java." "Apa lu? Ikke wil op Sumatera" enzovoorts enzovoorts.
En overal van deze Rumah Senang/Pijet halus neerpoten kan natuurlijk ook niet, dus dan krijg je afhakers, omdat men de zin niet krijgt.

Laten we niet om de brei heen draaien: mensen blijven mensen en uit de praktijk blijkt vaak, dat oudere mensen (de doelgroep dus in dit geval) wat minder flexibel zijn.

Ik bedoel daarmee te zeggen, dat het nog niet zo simpel gesteld is.

Gelet op het grote aantal jaarlijkse vakantie gangers, lijkt me het eiland Bali een zeer geschikte plaats voor zoiets, onder beding van eensluidendheid van eventuele gegadigden/geintersseerden.

Dat waren zomaar gedachten van ondergetekende.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitimewo 21 apr 2010 - 20:56

Henri R. Cingoor schreef:
....De loonkosten van bejaardenzorg(verpleegsters-doktoren ) zijn praktisch een fractie Want geheid, daar komt dan al de verdeeldheid om de hoek kijken.
"Ikke wil in Oost Java." "Niet, ikke wil in West Java." "Apa lu? Ikke wil op Sumatera" enzovoorts enzovoorts.
.
De meeste Indo's komen uit Java en Madura.
Dus kunnen ze kiezen of in West Java , Lembang omdat het goede verbinding heeft met Jakarta.

Of In Yogya of Malang . van oudsher kota pensioenan , zelfs zaman Belanda.

Van de anderen die uit buitengewesten kwamen ( alle pulau's buiten Java en Madura) heb ik een goede plek , op Bali.
Kunnen ze in de buurt van Ubud zitten , of in Oost Bali .

Als iemand een direktur of mandor nodig heb , ken ik een (redelijk) betrouwbare Indonesier .
Pokoknya T.S.T dah .

Spreek vloeibaar Nederlands , ken ook een beetje Maleis en als moet Petjoh .
Sundanees ken ook , Djakartaans ken ook .
Ook bekend met de Indische gemeenschap .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Geen Rumah Senang in Almere Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Rumah Senang in Almere   Geen Rumah Senang in Almere Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Geen Rumah Senang in Almere
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pasar Malam Senang - 01-09-2012 in Almere
» Al twintig jaar 'senang' bij Rumah Saya in Ugchelen
» Onrust Indonesië: Wij geen kerk? Dan jullie geen moskee
» Geen regen, dan ook geen rijst
» Horecainterieur: Het Indisch Veerhuys in Almere

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: