Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau Empty
BerichtOnderwerp: Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau   Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 16:33

Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Redactie - 22 juni 2010

Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau 1277214683-90
Frans van den Brink krijgt het lintje van burgemeester Ernst Bakker. (Foto: Studio Kastermans)

HILVERSUM - Hij wist al dat er een koninklijke onderscheiding op hem lag te wachten, maar wanneer Frans van den Brink benoemd zou worden tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau was voor de Hilversummer de grote vraag. Maandagavond in Sociëteit de Unie was het dan zover.

Tijdens de lintjesregen, eind april, was de 73-jarige Franciscus Johannes Maria van den Brink niet in de mediastad, maar verbleef hij in Indonesië namens de Stichting Kansarme Kinderen. Daar werd hij middels een e-mail gefeliciteerd met zijn benoeming. 'Ik dacht 'wat is dit voor rare grap', maar toen ik kreeg ik nog meer felicitaties in mijn mailbox', vertelt de trotse Hilversummer. 'Ik kan het me ook niet voorstellen. Ik doe wel allerlei dingen voor anderen, maar dat is puur omdat ik dat wil. Ik ga naar die plaatsen voor mijn eigen plezier.'

Burgemeester Ernst Bakker, die maandag het lintje opspelde, was graag zelf naar Indonesië afgereisd om ter plaatse Van den Brink te benoemen. 'Maar helaas is de Hilversumse gemeenteraad daarin zeer attent', grapte hij na enig aarzelen. 'Al vele jaren verricht hij diverse activiteiten op lokaal, nationaal en internationaal niveau', sprak de burgervader over Van den Brink.

Onder meer zijn werkzaamheden voor Hilversum Alive, het vrijwilligerswerk voor de Stichting Polio uit de Wereld en natuurlijk zijn bijdrage als secretaris bij de Stichting Kansarme Kinderen in Indonesië kwamen in de toespraak van Bakker ter sprake. 'Zijn inzet is altijd zonder enig eigen belang geweest. Zonder zijn inzet en ideeën zouden veel projecten niet gerealiseerd zijn. Hij kan als voorbeeld voor de samenleving gesteld worden.'

Echo.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Hilversummer Frans van den Brink is Ridder in de Orde van Oranje-Nassau
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Annemarie Rulos-van den Berg Lid in Orde van Oranje Nassau
» Ridder Militaire Willems-Orde Den Ouden overleden
» Benefiet dansavond in De Brink
» Moderate Islam on the brink against radicals
» Orde in chaos

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: