Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De vergeten geschiedenis van de contract pensions in Laren

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

De vergeten geschiedenis van de contract pensions in Laren Empty
BerichtOnderwerp: De vergeten geschiedenis van de contract pensions in Laren   De vergeten geschiedenis van de contract pensions in Laren Icon_minitimezo 29 aug 2010 - 18:15

De vergeten geschiedenis van de contract pensions in Laren

janmaarten.koeman - 29 augustus 2010 INGEZONDEN

Na de onafhankelijkheid van Indonesië fungeerde Larense pensions als opvang voor z.g. gerepatrieerden: Indische mens(ch)en in Laren.
Als zoon van de familie Koeman, eigenaars van Hotel Het Witte Huis aan de Neuhuysweg, is mijn kindertijd sterk bepaalt door de aanwezigheid van Indische gasten. Zij kwamen eerst als verlofgangers -na hun Japanse kamp internering, en na de onafhankelijkheid wederom als repatriant.

De aanwezigheid van kamp Craailoo droeg er aan mee dat voormalige KNIL militairen met hun gezin ook in Laren werden gehuisvest.

Er waren vele pensions in Laren waar deze mensen werden gehuisvest.
Ook het huidige singer museum, de villa de Wilde Zwanen, fungeerde als zodanig.

in alle publicaties over Laren, noch bij de historische vereniging is hierover iets te vinden.

Met mij bekende gegevens en foto;s zou ik graag een blog willen starten om zo iets meer over deze periode bekend te laten worden.

Ik vraag hierbij dan ook de lezers, indien zij ook over foto's beschikken, of ervaringen willen delen hierover met mij contact op te nemen.

zie ook deze film:
http://www.contractpensions.nl

Echo.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
De vergeten geschiedenis van de contract pensions in Laren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 'Vluchtelingen in pensions'
» Bezichtiging van Javanen te Laren.
» Adelmund tekent contract in Indonesië
» Torpedo’s vergeten
» Vergeten ouderen Surabaya

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: