Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hitler in Indonesië?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Hitler in Indonesië? Empty
BerichtOnderwerp: Hitler in Indonesië?   Hitler in Indonesië? Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 15:30

Hitler in Indonesië?
Door: Philip Dröge | Geplaatst: 19 apr 2011 |

In Indonesië is een boek verschenen dat de wereldgeschiedenis op zijn kop zet. Hitler zou op Java begaven liggen.

De vraag waar Hitler is gestorven, houdt de mensheid al sinds 1945 bezig. Officieel is hij in de Führerbunker in Berlijn door zelfmoord om het leven gekomen.

Maar in de loop der jaren zijn er nogal wat alternatieve versies van deze geschiedenis in omloop gekomen. In de meeste hiervan is Hitler aan het einde van de oorlog gevlucht om onder een valse naam door te leven in Argentinië, Amerika, Brazilië of zelfs de Zuidpool. Veelal zijn deze alternatieve geschiedenissen vooral een poging om veel boeken te verkopen.

Komt er weer eentje bij: Hitler zou aan het einde van de oorlog zijn gevlucht naar Indonesië. Onder de schuilnaam Dolf Poch zou hij jarenlang hebben geleefd op het eiland Sumbawa.

Hitler in Indonesië? 1303210427-950

Hitler in Indonesië, volgens een Indonesisch boekje.

Het verhaal is afkomstig van Soeryo Goeritno, een Indonesische arts die zich beroept op getuigenverklaringen over een vreemde blanke die op Sumbawa in het ziekenhuis werkte. Deze man (er is één foto van hem, hier afgebeeld) zou als twee druppels water op Hitler lijken en hij leed aan Parkinson, net als der Führer. Hij trouwde met een lokale vrouw, nadat Eva Braun terug zou zijn gegaan naar Europa.

Poch/Hitler stierf in 1970 in Surabaya, waar hij ook begraven is. Wie wil, kan met het boek Hitler Mati di Indonesia (Hitler stierf in Indonesië) in de hand zelfs het graf vinden.

Faqt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Hitler in Indonesië? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hitler in Indonesië?   Hitler in Indonesië? Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 16:17

ring
ring

hoor je het?
das
de
kassa
!
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Hitler in Indonesië? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hitler in Indonesië?   Hitler in Indonesië? Icon_minitimezo 24 apr 2011 - 10:10

Hitler in Indonesië? 1666210

Bij de Gramedia voor Rp 35,000.00
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Hitler in Indonesië? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hitler in Indonesië?   Hitler in Indonesië? Icon_minitimema 25 apr 2011 - 5:20

Waar gebeurd verhaal, echt waar loh. Ik soeweer, straf meteen jeweetwel, zoals het vroeger werd gezegd.

Jombang Oost Java - eind jaren 1990.



Moest daar voor werk wezen en liep daar rond in vrije tijd en hoorde ineens iemand roepen: Hitler, Hitler, waar ben je. Hitler kom hier.... !!! (Maar dan in Indonesisch).

Enfin, Hitler kwam tevoorschijn en bleek gereincarneerd te zijn in een rooie kater, behorende bij de persoon die het beestje riep.

Ik vragen natuurlijk waarom die kat Hitler genoemd werd.
Men vond het een mooie naam, want men had ooit eens iets gelezen over Hitler.
Ik vragen wat dan?
Dat wist men niet meer wat het was.
Ik Question What a Face OK, zal wel.

Ter verduidelijking van mijn vraagteken icoontje: De bewuste persoon was destijds.... een onderwijzeres. !!!

Ik verder oreren hoe de onderwijzeres heette, want ik was reuze nieuwsgierig naar het peil van de onderwijzeres die ooit eens iets had gelezen over Hitler maar niet wist wie die was.

Vol trots: Ik heet Yuliana en ik ben vernoemd naar de koningin van uw land.


Ada ada aja, Macem macem, daar in Indonesia.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hitler in Indonesië? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hitler in Indonesië?   Hitler in Indonesië? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hitler in Indonesië?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wassen beeld Hitler uit museum Indonesië verwijderd wegens selfies
» 'Keizer Hirohito was geen Japanse Hitler, noch een onschuldig figuur'
» CAO in Indonesië
» Indonesië: Importbelemmeringen tuinbouwproducten
» Verkiezingsnieuws Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: