Na leegkopen geklaagd??? Wie, ikke?
Niet dus. Ik ben enkel naar verschillende medewerk-er/sters gestapt (afzonderlijk) en de boodschap doorgegeven, dat de schappen van de tempeh leeg waren.
(Service van meneer Olifant: Als de klant erom vraagt, dan moet bestelboek gepakt worden en moet aanvraag ingeschreven worden.)
Dus zal me niet verwonderen als volgende week ineens een driedubbele vrachtwagen vol met tempeh aan komt waaien.
, want wat er werkt kijkt niet enkel als neus lang is en heeft geen communicatie met elkaar.
Vorige week: Juffrouw, waar staat de tempeh? (Ik wist dat het op was.)
Juffrouw trots en blij, mag klant helpen en is klantvriendelijk opgevoed, dus.... stap stap stap ( ik liep achter haar en vond het tempeh wiebelkontje wel leuk) naar...... vak met tahu en zegt: alstublieft meneer.
Ik:
Juffrouw: Hoezoe meneer? Niet goed?
Ik: Juffrouw, ik vroeg tempeh. Witte langwerpige blokken in cellofaan en witte sticker erop met aanduiding wat het is en houdbaarheidsdatum etc en ongeveer zo lang als uiteinde vinger tot begin pols en circa 5 a 6 cm dik en 10 cm breed.
Juffrouw: Ooooh dat bedoelt u. Eh, maar dan moet u op de andere afdeling zijn, bij de vleesafdeling moet u zijn. Dit is enkel de afdeling soya producten.
Ik: Eh... tempeh is ook soya.
Juffrouw: Neen hoor, dat is een soort geperste bonenkoek en dient als vleesvervanger, daarom moet u bij het vlees zoeken.
Ik: Dank u wel juffrouw, prettige dag verder met het vullen der vakken.
Juffrouw alweer trots als een pauw, omdat ze een klant netjes en naar behoren vakkundig heeft geholpen.
Geef mij maar nasi goreng met een stuk gebakken soja,
wat sambal en wat kroepoek en een juffrouw die loopt als een troela.
Lalalalalalalala.
De desa waar ik woon telt circa 100.000 mensjes en van die 100.000 mensjes zijn 125.000 ervan Indo's. Bij wijze van spreken dus, en dan geen tempeh op voorraad???