Samen eten om elkaar te lekker kennendinsdag 17 mei 2011 00:02
CULEMBORG - Op het Chopinplein vond zaterdag 14 mei vanaf 11 uur de presentatie plaats van het project "Zoet & Zout in Culemborg". De heer Van Wieren en mevrouw Verkleij van Rabo West Betuwe overhandigden een cheque ter waarde van 12.000 euro waarmee het project wordt gesponsord. Van Wieren: ''Ik ben getrouwd met een Molukse en ik heb jaren in Terweijde gewoond. Ik begrijp als geen ander dat gezamenlijk eten contacten tussen mensen van verschillende culturen versterkt. Ik blijf het project daarom op de voet volgen.''
Het project is een co-productie van Theater de Fransche School en ZID Theater. Theater de Fransche School zet hiermee zijn eerste stap op weg naar theatrale projecten buiten het theater. Met het project worden de sociale samenhang en de onderlinge contacten in Culemborg gestimuleerd. Voor de bewoners van de wijk Terweijde, elk met hun eigen culturele achtergrond, beoogt het project elkaar op informele wijze beter te leren kennen met culinair erfgoed als uitgangspunt. In gewoon Nederlands: "lekker samen eten om elkaar en elkaars cultuur beter te leren kennen en begrijpen."
Meer informatie is er te vinden op: www.zoetenzoutinculemborg.nl , www.theaterdefranscheschool.nl , www.zidtheater.nl
Veenendaalsekrant