Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimeza 9 jul 2011 - 21:07

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden
Indo-europese jungle pulp revue

Door: Rixt Leddy, Jef Hofmeister, Kim Soepnel, Roy Bakker.


Met Beertje van Beers, Marion Bloem, Frits Bolkestein, Patty Brard, Laurentien Brinkhorst, Xander de Buisonjé, Don Diablo, Adriaan van Dis, Wieteke van Dort, Kim Feenstra, Anneke Grönloh, John Heitinga, Thom Hoffman, Theodor Holman, Jesse Huta Galung, Ernst Jansz, Yvonne Keuls, Monique en Suzanne Klemann, Jamai Loman, Kim-Lian van der Meij, Emile Ratelband, Astrid Seriese, Winnie Sorgdrager, Peter van Straaten, Melanie Schultz van Haegen , Georgina Verbaan, Mei Li Vos, Sanne Wallis de Vries, Geert Wilders, Eva van de Wijdeven, en Dinand Woesthoff.

Mocht je denken, dat al bovengenoemde Indo's/Indische Nederlanders, die op de flyer vermeld staan, meespelen, dan heb je dat maar gedeeltelijk juist. Ze komen allemaal langs, maar dan geprojecteerd op een schilderij. Zo'n schilderij wat bij onze ouders ook in de woonkamer hing en wat van Jef Hofmeister's vader is geweest.

De voorstelling bestaat uit een aantal sketches en liedjes, met het Indische als rode draad. Zowel het verleden (aankomst in Nederland) als het heden (neefje Geert) komt aan bod. Maar het blijft luchtig en in de overvolle, warme, tent klinkt ook vaak luid gelach!

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1310226706-420 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1310226706-541 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1310226706-692 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1310226706-843 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1310226706-984 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1310226707-135

De voorstelling is 10 juli nog te zien op De Parade in Den Haag, daarna op De Parade in Utrecht en Amsterdam, zie ook www.deparade.nl of op de site van Het Volksoperahuis.

Meer foto's zijn hier te zien.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimezo 10 jul 2011 - 17:53

Er viel dus wel wat te lachen ...
Had je het idee dat sommige grapjes mislukt waren of een verkeerd beeld gaven ?
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimezo 10 jul 2011 - 18:25

Nee, ik vond het een geslaagde voorstelling. Echt politiek werd het niet, en dat was prima!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimema 1 aug 2011 - 7:51

Nog iemand geweest (of gaat nog iemand) naar deze voorstelling? Krijgen we nog een paar foto-tjes te zien en wat commentaar?

wistle
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimema 1 aug 2011 - 11:03

I.N.D.O. - in het Moreelsepark in Utrecht, 29 juli 2011

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1732810

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1733010

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1733110
sate & kroepoek

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1733211

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 1735912 I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden 17361_10

We hadden niet van te voren kaartjes gekocht, en bij de ingang zagen we waar we moesten zijn voor I.N.D.O. : Casa Mondo. We waren net te laat voor de voorstelling van 19:30 uur, maar er waren nog kaartjes voor de volgende voorstelling.
Daarna gingen we rondkijken op het terrein. Druk! Gezellig! Overal terrassen/terrasjes en bijna alle zitplaatsen bezet.
Kwart over 8 waren we bij Casa Mondo.. manlief zei dat we gegarandeerd konden zitten, maar ik had al gezien: niet zo groot, ik ook niet zo groot, dus beetje mooie plek uitzoeken, als het kan..
Terwijl we daar zaten te wachten zagen we BN'er John Leddy. Later verplaatsten hij en zijn gezelschap zich richting het theatertje en ze namen prominent plek in vlak bij de ingang. Zij mochten ook meteen als eersten naar binnen, afgezien van een rolstoeler die via de achterdeur naar binnen werd geloodst en die een prachtige plek kreeg toegewezen. Jempol!
En toen stroomde het 'zaaltje' vol. Let the show begin.
We zaten op de 2e rij, en achter ons zat de enige andere Indische (die ik als zodanig herkende maar waar ik niet zeker van was dat ze het ook was). Toen hoorde ik haar af en toe een woordje vertalen.. hihi.. goeie gokker, ikke..

Voor de rest? Leuk, zoals Jef Hofmeister in ons Indisch accentje sprak. Leuk, zoals Rixt Leddy het blondje speelde, leuk: hoe de kleine Kim Soepnel de grote bas bespeelde en leuk te zien hoe de drummer zichzelf verloor in 'De Weduwe"...

Ja, Neefje Geertje kwam langs en zijn andere neef ook en hij had het ook nog even over de kille ontvangst. Voor het gemiddelde publiek dat niet precies weet wat Indo is is het een tipje van de sluier..
Precies mooi gedoseerd.
Het einde kwam veel te snel..


Wie van plan is nog te gaan: De Parade is op weg naar Amsterdam en I.N.D.O. is nog 4 dagen te zien:
5, 6, 7 en 8 augustus en dat 3x per dag....


Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimema 1 aug 2011 - 11:58

De drummer is Roy Bakker. Maar ik kan op het internet geen goede foto van hem vinden.. ter bevestiging.
LL, was jouw drummer dezelfde als de mijne? hihi... Had hem beloofd om reclame te maken voor de voorstelling.
Hij is een lieverd..!


Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimema 1 aug 2011 - 13:56

Denk wel dat het dezelfde drummer is.....

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Deparadedenhaag9juli201

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimema 1 aug 2011 - 14:12

Hij moet ook aan de CD van Ernst Jansz hebben meegewerkt..


Overigens heb ik niet veel meer foto's van hen op de Parade dan wat ik hier heb laten zien dus het heeft weinig zin om ze op de IAF fotosite te plaatsen. In Utrecht was het lang niet zo zonnig als toen jij er was in Den Haag, ze waren ook niet buiten aan het dollen met de becak enzo.. ze kwamen alleen even praten met de familie van Rixt..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitimevr 5 aug 2011 - 22:13

Ben zelf minder te spreken over deze voorstelling. Was inderdaad snel voorbij, de geschiedenis werd voor mijn gevoel afgeraffeld, en ik kon me moeilijk vinden in de sketches.
Misschien verwachtte ik er gewoon teveel van, of was het gewoon 'niet voor mij'.

En als ik dan denk aan de toegangsprijs van de Parade en de prijs van de voorstelling zelf... ja, dat geld had ik beter kunnen besteden. En dat is voor mij geen gebruikelijk gevoel, dat ik naar een voorstelling ga (of een optreden of een film) en dat ik na afloop denk 'Dit was helemaal mijn geld niet waard'. Meestal haal ik er toch iets uit, iemand heeft er toch tijd en moeite in gestoken om een uiting van kunst op het podium (of het scherm) te brengen. Maar bij I.N.D.O. had ik dat totaal niet; het stond me tegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden   I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
I.N.D.O. - In Nederland Door Omstandigheden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I.N.D.O. – In Nederland Door Omstandigheden
» Ontdekkingsreis door cultureel erfgoed van Nederland
» Radio Nederland Wereldomroep uitzending Bahasa Indonesia geblokkeerd door Iran
» Door de eeuwen trouw aan christelijk Maluku - deel 7: Gereformeerd Nederland snapte de Molukkers heel goed
» 'Duizenden Indonesische kinderen werken onder gevaarlijke omstandigheden'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: