Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes Empty
BerichtOnderwerp: Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes   Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes Icon_minitimema 11 jul 2011 - 9:21

maandag 11 juli 2011 | 07:10 | Laatst bijgewerkt op: maandag 11 juli 2011 | 07:11

Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes 1310357604-410

Veel kraampjes op de Pasar Malam in Rijen, maar niet allemaal gevuld met spullen uit Indonesië. foto John Schouten/pve

RIJEN - Gebroederlijk staat het kraampje van De Gordijnenconcurrent naast het stalletje met magneetsieraden, waar je een gratis 'balancetest' kunt doen.
Op de Pasar Malam (Indonesische markt) in Rijen konden bezoekers gisteren terecht voor Koreaanse ginsengcrème, Peruaanse panfluiten en oer-Brabantse lederwaren. En, vooruit, ook voor Indonesische hapjes en muziek. "Ja, bij de grote overdekte Pasar Malams heb je meer een echte Indonesische sfeer", lacht Monique Kneefel uit het Gelderse Dieren. De buiten- Pasar Malam in Rijen is een initiatief van de plaatselijke winkeliers, en dat merk je. Kneefel kan het vergelijken, want ze staat met dansgroep Orchidee regelmatig op Pasar Malams. Al is ook hun optreden niet écht Indonesisch. "Wij zijn Indo's, maar onze dansen komen uit Hawaï en Tahiti", vertelt ze. Kneefel en haar dansers staan achter het podium klaar in hun hoelarokken en cocosnoten-bh's, terwijl op het podium een Indisch bandje optreedt. "Gaan we nog een keer dansen, mensen?", roept de zanger. Het Rijense publiek geniet veelal vanuit één van de terrasstoeltjes op het Wilheminaplein. Als de band een gevoelig nummer inzet, laat een vrouw beide handen meedeinen in de lucht. Het is niet zijn muziek, zegt Bart van der Ven achter de stand van Zazoe Fashion. "Maar voor één dag is het prima. Ik vind het leuk dat dit thema bij de kop is gepakt. Wij winkeliers merken dat het veel publiek trekt als we een thema aan de koopzondagen verbinden." Volgens Van der Ven zijn er veel toeristen van de campings uit de omgeving op de markt afgekomen. "Ik zie veel gezichten die ik niet ken." En niemand vindt het een probleem dat zijn kraampje er weinig Indonesisch uit ziet, vertelt hij. Quinty en Nikki (14) uit Tilburg zijn op zoek naar Quinty's ouders, om geld te halen voor een Indonesische snack. Of ze iets hebben met Indonesië? "Ik ken wel iemand die er vandaan komt", zegt Quinty. "Ik weet er niet veel vanaf", antwoordt Nikki. "Daarom is de Pasar Malam wel een leuk idee." Quinty wijst naar een kraam met houten beeldjes. "Ik ga er wel een kopen voor mijn tante. Die houdt van dat soort dingen."

BNdeStem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes   Rijense Pasar Malam met oer-Brabantse trekjes Icon_minitimema 11 jul 2011 - 10:47

Rolling Eyes fusion...... integreren... je leert elkaars cultuur kennen...
Moet kunnen.
Maar om het Pasar Malam te noemen? Braderie is misschien een betere naam...
Ons dorpje aan de voet van een bergketen heeft ook jaarlijks een braderie (of meerdere.., ik hou het niet zo bij) en daar kun je naast patatje oorlog ook Vietnamese loempiaatjes, broodje kebab en risolles kopen..

Dus daarom...... TTF..!? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pasar Malam in Parijs
» Pasar Malam in Weddesteyn
» Pasar Malam in Catharinahof
» Pasar Malam Bagus en Stichting Max MM.
» Mode kijken op de Pasar Malam

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: