Aantal berichten : 8018 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Onze Plek....... za 11 feb 2012 - 9:31
Je hebt ondertussen wel gelezen dat er meer aand hand is bij KPN dan storingen.....
ElEl
Onderwerp: Re: Onze Plek....... za 11 feb 2012 - 9:59
Veel klanten van KPN kunnen nog altijd niet bij hun e-mail. Dat heeft een woordvoerster van het telecombedrijf vanochtend bevestigd.Eerder op de dag had KPN aangekondigd dat de e-mail om 9.00 uur weer zou worden aangezet. Waarom dat niet gelukt is, kon de woordvoerster niet zeggen. KPN sloot vrijdagavond alle e-mail tijdelijk af nadat duidelijk was geworden dat hackers de adres- en inloggegevens van honderden klanten openbaar hadden gemaakt. Alle klanten krijgen een mail waarin wordt uitgelegd hoe zij hun wachtwoord kunnen wijzigen. Dat is volgens het bedrijf nodig om weer veilig de e-mail te kunnen gebruiken.
Politiek bezorgd De SP wil dat er een spoeddebat komt over de problemen bij KPN, waar na een hack honderden inloggegevens van klanten op straat kwamen te liggen. Dat meldt de NOS.
GroenLinks heeft Kamervragen gesteld over de kwestie en de PvdA vindt het ongehoord dat KPN de klanten pas na 3 weken informeerde over de problemen.
KPN heeft als reactie op de hack de mailaccounts van 2 miljoen klanten tijdelijk afgesloten, om te voorkomen dat de accounts nog verder worden gehackt.
VK
Duinkonijn
Aantal berichten : 1148 Registratiedatum : 19-05-09 Leeftijd : 80 Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia
Onderwerp: Re: Onze Plek....... zo 12 feb 2012 - 0:06
KPN is wel mijn provider (eigenlijk van Planet, maar die is opgekocht door KPN).
Maar ik heb geen mail gehad.
Vanavond deed mijn mailbox het weer. Gisteren niet. Ik heb ook een (kleine) website bij planet (= nu dus KPN) en die deed het ook niet, erg vervelend want ongeveer 20 % van mijn bezoekers komt uit Indonesië !
Zou mijn mail ook gehackt zijn? Hoe kom ik daar achter? Ik woon vlakbij Haarlem en in het (oudste krant van Nederland) Haarlems Dagblad stond dat er een paar honderd klantgegevens uit Haarlem en omgeving waren gehackt (inclusief woon adres, wachtwoorden etc.) op het totaal van 538 gehackte klanten......
Ach heel goed dat de SP en Groen-links vragen gaan stellen, maar ik verwacht van deze regering niet dat ze een eelijk antwoord zullen geven, hooguit een show-antwoord.
ik ben wel een beetje ongerust.
DK
Boeroeng
Aantal berichten : 931 Registratiedatum : 03-01-09
Onderwerp: Re: Onze Plek....... zo 12 feb 2012 - 0:41
Citaat :
De gegevens van 537 Nederlanders die vrijdag openbaar werden gemaakt, zijn mogelijk niet uit het mailsysteem van KPN, zoals eerst gedacht. Uit een onderzoek van de website nu.nl blijkt dat de paswoorden zouden afkomstig zijn uit de database van Babydump. Ook de KPN-hacker ontkent echter met klem gegevens openbaar te hebben gemaakt. Er werd aangenomen dat het om de gegevens van KPN ging, omdat dat vermeld werd in de tekst die de hacker had geplaatst. Het bedrijf had net twee dagen voordien bekend gemaakt dat het gehackt was. Dat is nu waarschijnlijk niet het geval.
Door de claim niet na te trekken, hebben twee miljoen KPN-klanten een dag geen e-mails ontvangen. Het bedrijf blokkeerde de accounts en moest capaciteit bijplaatsen om de stroom van e-mails op te vangen. Dat duurde langer dan verwacht, waardoor het ongemak pas om 18h op zaterdag werd opgelost.
Er werd een strafrechtelijk onderzoek ingesteld naar de succesvolle virtuele inbraken. Als de hacker gevonden wordt die de gegevens online plaatste, kan die zich waarschijnlijk verwachten aan een vette schadeclaim van KPN. Het bedrijf heeft immers onterecht imagoverlies geleden en heeft onnodig veel werk moeten verrichten. (edp)
DK.... het schijnt allemaal mee te vallen http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/1393381/2012/02/12/Gehackte-gegevens-zijn-niet-van-KPN.dhtml
Duinkonijn
Aantal berichten : 1148 Registratiedatum : 19-05-09 Leeftijd : 80 Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia
Onderwerp: Re: Onze Plek....... zo 12 feb 2012 - 1:01
Boereng,
Op de ene site gaat het over 537, een ander over 538 nog een ander heeft het over 359 en Marktplaats heeft het over 370 gedupeerden. Een radio bericht van vrijdag namiddag had het over ongeveer 550 gedupeerden. Wat juist is weet ik ook niet.
KPN beweert stellig dat de gehackte personen niet van hun afkomstig zijn, twee dagen daarvoor schreven ze dat het wel zo was. Ze hebben in december 2011 en in Januari 2012 ook al een bericht gehad dat ze gehackt waren, daarom heeft de KPN de server indeling veranderd en los van elkaar gekoppeld, aldus de KPN. Dat staat/stond vrijdagavond op de KPN website. Daar heb ik gezocht naar de reden waarom ik geen mails kon sturen (aan mezelf als test) en ook geen mails ontving. Zaterdagavond kreeg ik ruim 60 mails binnen. Klopt!: 2 dagen mail (ik bekijk mijn mails pas in de avond). Ik mail veel met mijn Indonesische vrienden. ze weten wanneer ik achter de pc zit en vandaag zag ik ook de vragen waarom ik hun niet terug mailde, dat gaf weer extra mails!
Één en al chaos dus bij de KPN en elders......
DK
ElEl
Onderwerp: Re: Onze Plek....... di 21 feb 2012 - 22:22
.....en onze plek is weer foetsie........
Boeroeng
Onderwerp: Re: Onze Plek....... di 21 feb 2012 - 22:46
en we're backkk
Boeroeng
Onderwerp: Re: Onze Plek....... di 21 feb 2012 - 23:04
en weer weg
Boeroeng
Onderwerp: Re: Onze Plek....... wo 22 feb 2012 - 1:50
yipp weer online
sifadatabase is ook boven water.. dus nu plunderen de boel..
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Re: Onze Plek....... wo 22 feb 2012 - 6:09
...sifadatabase is ook boven water.....
Maar - welke browser ik ook probeer , ik heb er 5 - de base werd weer de diepte ingetrokken.
Boeroeng
Onderwerp: Re: Onze Plek....... wo 22 feb 2012 - 9:11
morgeuhhh bij mij lukt het nog met IE9, firefox, Chrome Maar wel problematisch..... het is aftellen totdat de boel vastloopt.
ElEl
Onderwerp: Re: Onze Plek....... ma 5 maa 2012 - 16:38