Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Empty
BerichtOnderwerp: Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh   Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Icon_minitimewo 25 apr 2012 - 10:36

Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh
21-4-12 - 12:27 bron: AP


Tien mannen en een vrouw zijn in de Indonesische provincie Atjeh in het openbaar afgeranseld door de autoriteiten omdat ze zich schuldig hadden gemaakt aan gokken en immoreel gedrag. In Atjeh geldt de sharia, de strenge islamitische wet.

Negen veroordeelden kregen vier tot twaalf klappen. De twee anderen - een man en een vrouw - kregen beiden negen slagen te verduren, omdat ze naakt in elkaars gezelschap hadden verkeerd.

De afranseling werd bijgewoond door tientallen mensen en had plaats in een veld nabij Langsa, in het oosten van Atjeh.


AD

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
bartbesar

bartbesar


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 04-01-09
Leeftijd : 75
Woonplaats : velp (gld)

Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh   Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Icon_minitimedi 1 mei 2012 - 11:52



Tja,wat moet je hier nu over zeggen,een beetje primitief vind ik het wel.
Maar ze hebben zelf die sharia regelgeving gewild. dus?

groetjes Bart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh   Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Icon_minitimedi 1 mei 2012 - 19:44




Ha die "Grote Bart"! Ik denk dat het meerendeel van de Aceh'ers gematigd Muslim zijn, maar de hardcore fanatieken hebben de macht, dan kan je alles doen meer zo als doe wat ik zeg maar niet wat ik doe? siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
bartbesar

bartbesar


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 04-01-09
Leeftijd : 75
Woonplaats : velp (gld)

Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh   Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Icon_minitimewo 2 mei 2012 - 6:41


Hallo Mr. Kesasar, Very Happy
Ik kom al jaren in Indonesie,sinds 1995 bijna ieder jaar voor 4 weken,speciaal java,heb veel moslim kennissen en zelfs een vriendenkring van moslims opgebouwd.
Ze weten ,ik zeg altijd dat ik christen ben,eigenlijk ben ik niksmaar dat vinden ze in Indonesie raar,je bent altijd iets.
Maar die mensen die ik ken zijn over het algemeen vrome moslims en gaan ook naar de moskee.Zij leggen mij ook het een ander uit over de islam als ik soms dingen niet begrijp.
In Atjeh ben ik nog nooit geweest,op Sumbawa wel en dar zeiden ze van dat de moslims in Bima zeer fanatiek waren heb daar touwens niks van gemerkt.
Je past je aan mijn vrouw kleed zich dar ook na.
Maar ja als je als vrouw geklled in een zeer klein broekje en met een topje en blote buik rond loopt daar,vraag je ook om moeilijk heden wat wij daar meegemaakt hebben.
Het is een kleine moeite om je een beetje aan te passen vind ik.
Ik ging er van uit dat Atjeh vrij fanatiek is,maar dus niet,hier is het dus ook maar een kleine minderheid die het voor de anderen uitmaakt hoe ze moeten leven,jammer toch.

grotjes Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh   Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Icon_minitimedo 3 mei 2012 - 2:14



Ja de gemiddelde mens in Aceh wil juist door gaan een dagelijks leven te maken zonder de extra bekommeringen die de zogenaamde Sharia Politie hen oplegt. Ze hebben 't beroerd genoeg gehad gedurende de strijd tussen GAM en de overheid, dan de tsunamie en al de narigheid dat er op volgde, maar ja als je je een jong paar hebt die in 't publiek een "noekie" hebben en dan een pak ransel krijgen.., wat anders kan je verwachten! Het tegendeel is er ook.., dwase jonge jochies en meisjes met "way-out" kapsels die zich een beetje vreemd gedragen worden in een vijver gegooid om zich te wassen en dan de kop kaal geschoren te krijgen heeft absoluut niets met Islam te maken, genoeg voor nou, hoe noem je dat nu in 't Nederlands, doei of zo? siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh   Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Elf mensen publiekelijk afgeranseld in Atjeh
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Shariawetgeving in Atjeh aangescherpt
» Echte mensen-mensen
» Jeansvrouw op Atjeh taboe
» Van oude mensen.....
» Minder mensen recht op volksgezondheidsverzekering

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: