Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Trots zijn op je Afkomst is een Illusie

Ga naar beneden 
+2
wujud
LL
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:58

Wu, wat een heerlijk bericht.

Hij heeft in het begin een keer zelf geschreven dat hij al van diverse forums was "afgeschopt" zoals hij dat noemde, kennelijk was hij er trots op.
Maar trots zijn op je afkomst wil hij niet zijn.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:22




... ik kan mijn energie op een andere plaats wel kwijt ... zei onze nieuwste gast..,

'K vraag mij af waar dat nou wel kan zijn, kamar kecil dan? Ja? dan liefst zonder flesje of toilet papier! Laughing

siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:32

Pak Kesas,
Kamar kecil zal wel de beste plaats zijn voor zijn overbodige energie!
Slot erop, sleutel weggooien........

Ook ik vraag mij af waar hij nu nog terecht kan, als hij al op zoveel forums niet meer welkom is.
Hij vraagt zich niet eens af of het misschien aan hem zelf kan liggen, wij en Wu krijgen de schuld, ach sudah , laat maar, het is goed zo nu....

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 3:38



Al eens eerder ergens gezegd bro. K'nijn, eenzaam bestaan! groetjes siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 8:56

.... kamar kecil dan? Ja? dan liefst zonder flesje of toilet papier!

Flesje??? Ik heb altijd een hele emmer nodig.... clown En dan erna WEER een emmer extra.... omdat mijn vloer (beceh) = nat is hahaha. wistle

Papier??? Ik gebruik altijd gewoon de handdoek en dan omkeren zodat ik de volgende dag een schone kant heb. Is goed voor milieu, minder bomen voor papier gebruik minder sabun duim

Have fun and a nice day. Het is zonnig hier, dus de BBQ heb ik aangezet en ik ga lekker Terasi bakar.... is goed voor de buren hun was buiten. Echte zomerse lucht.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 0:08

Bro Henri schrijft:
Citaat :
.. omdat mijn vloer (beceh) = nat
Is dit Oost Javaans? Ik ken het woord als becek.......( nat of vies)

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 1:22



Ha die bro K'nijn! Nee hoor het is juist plat Surabayaans! Laughing mas Henri's specialiteit (maaf bro. haha) soms in 't BI word de -k- op 't einde van een woord in gesproken taal weg gelaten aka af gehakt bvb rokok word dan roko' niet op z'n Nederlands rookoo maar de o zo als in bot, maar ja, ik veronderstel 't hangt er van af waar je vandaan komt!

siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 3:14

oh oh, ik moet uitkijken. Men weet meer van me dan ik denk... Embarassed

En dat dialect van me? Ga je kijgen als je bambung glandangan ben geweest en opgegroeid met Reh Sorboyo.. Arek Surabaya.... Surabaya Buaya's. pasop
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 10:12

Speciaal ten behoeve van DK wat betreft de letter "K" en de letter "H".
Goed oefenen alsjeblieft roosje

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Letterkm

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 11:46




Nou als je door al dat oeffenen wat draaierig bent geworden in de boven-kamer bro. K'nijn kan ik je wel een remedie voorschrijven die je weer op 't rechte pad kan zetten nl. een rauwe ei gekluts met wat vanilla wat zuiker, scheutje melk en een sloot van 't drankje dat Lucas Bols en Zoonen maakt, en hee presto ready to give it an other go! happy oeffenen siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 mei 2012 - 23:14

Ach een paar woorden die met een K beginnen of aan het begin van een lettergreep staan en wel uitgesproken worden, wat mij even te binnen schiet:

kacang, kangkung, kadal,kaki, kakus, kali, kambing, kamar kecil, kapuk,kapur,katalog, kartu pos, ikan kakap, kakèk, kodok, koki, roti kukus om maar wat te noemen, als mijn kamus erbij haal zal er vast nog veel meer in staan.

rokok: inderdaad wordt dat soms uitgesproken als roko, maar ook als rokok. In de 90-er jaren zwierf in door de zuidelijke helft van Sumatera verder door Jawa (van west naar oost) om te eindigen op Bali.
De uitspraak van rokok was verschillend, evenzo voor cebok.......soms als ceboK, soms als cebo.
Dus je schrijft wel becek of op z'n surabayaans: beceh (= niet officieel), maar je hoort wel degelijk soms met en soms zonder K aan het eind.
Waar dat aan ligt weet ik ook niet.

Overigens de H aan het begin van het woord snap ik ook ,iet: bij de naam Hans zegt men meestal Ans, maar zegt wel Hidup.
Ik ben gelukkig geen taalkundige.......

Pak Kesas, terima kasih (zonder de h uit te spreken!) voor het resep.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimevr 25 mei 2012 - 0:36



Oh aduh, bijna vergeten die roti kukus!, Wat vrije tijd vanavond, moet maar eens weer maken! de beslag-mixture in twee'en delen, de ene helft met wat vanilla, de andere met wat cacao aangemengd met wat warm water, het geheel in een doek in de stomer doen en in 1 of 1 1/2 uur of zo heb je prima roti kukus!

Allemachies, kan me nog herinneren de suiker en eieren met de hand gekopt te hebben, (en een lieve stem in m'n oor fluisterde
" nee-nee niet op houden tot de suiker helemaal op gelost is") , de moeite waard hoor!

siK.



Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimevr 25 mei 2012 - 0:42

Selamat makan, Pak Kesas !

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimevr 25 mei 2012 - 6:18

Ooh.. Roti kukus.. Heb ik ook al heel lang niet meer gemaakt..

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitimevr 25 mei 2012 - 7:26





Yup, enak seh koud of warm! duim siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots zijn op je Afkomst is een Illusie   Trots zijn op je Afkomst is een Illusie - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Trots zijn op je Afkomst is een Illusie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Als je respect afdwingt, is kleur of afkomst onbelangrijk
» Hoe een man en zijn paard verantwoordelijk zijn voor dalend aantal analfabeten
» ‘Geblondeerde Wilders verhult afkomst’
» Vrouw knijpt echtgenoot zo hard in zijn kruis dat zijn balzak scheurt
» Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: