Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect Empty
BerichtOnderwerp: Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect   Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect Icon_minitimevr 25 mei 2012 - 15:03

Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect
Datum nieuwsfeit: 06-06-2012
Vindplaats van dit bericht
Bron: Universiteit van Amsterdam

Universiteit van Amsterdam

Promoties, oraties en afscheidscolleges

Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect

Woensdag 6 juni 2012, 12:00 uur


Promotie

Dhr. R.A. Amirrachman/ Sociologie
Peace Education in the Moluccas, Indonesia: Between global modals and local interests

Alpha Amirrachman onderzocht de impact van educatieve vredesprojecten (gesteund door buitenlandse organisaties) op scholen op de door conflicten geteisterde Molukken, Indonesië. Hij laat zien dat de culturele oriëntatie van het vredeseducatiecurriculum niet helpt om de machtsongelijkheid en sociale ongelijkheid, die diep geworteld zijn in de Molukse samenleving, aan te pakken. De vrede-gerelateerde componenten in deze projecten waren ook te oppervlakkig of te klein om een aanzienlijk effect te bereiken bij studenten. Op een school waar geen specifieke vredeseducatie-interventie plaatsvond, wist men echter wel bruggen te bouwen tussen de studenten. Ook wist de school de steun van de ouders en de gemeenschap veilig te stellen, ongeacht religieuze en etnische achtergrond. Deze school is een goed voorbeeld van hoe het bewustzijn van burgerschap op een effectieve manier wordt uitgedragen, stelt Amirrachman. De mensen waren in staat een proces van vredeseducatie op te zetten zonder hulp van buitenlandse organisaties. Amirrachman laat zien dat, in een samenleving waar machtsongelijkheid tussen religieuze en etnische groepen aanwezig is, noties over de identiteitspolitiek nuttig zijn om te begrijpen hoe en waarom interreligieuze en etnische spanningen voortduren in wat eigenlijk een post-conflictregio moet zijn.


Promotor

dhr. prof. dr. H.G.C. Schulte Nordholt


Locatie

Agnietenkapel
Oudezijds Voorburgwal 231
1012 EZ Amsterdam

Deelname

Toegang vrij

Nieuwsbank
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Educatieve vredesprojecten op de Molukken hebben vaak weinig effect
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Educatieve versie van 'Omdat wij mooi waren'
» Veel keus, maar weinig te kiezen
» Freeport, Newmont Exempted as Mineral Ban Comes Into Effect
» Onderzoek naar integratie: 'Polen vaak hooggeschoold'
»  'Geef ons íets, hoe weinig het ook is'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: