Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Boekenblog: De kracht van Nederlands-Indië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Boekenblog: De kracht van Nederlands-Indië Empty
BerichtOnderwerp: Boekenblog: De kracht van Nederlands-Indië   Boekenblog: De kracht van Nederlands-Indië Icon_minitimezo 1 jul 2012 - 9:48

Boekenblog: De kracht van Nederlands-Indië


Heerlijk met een boek op het Spaanse strand of misschien wel een dikke pil voor onderweg in het vliegtuig naar Amerika. Voor de mensen onder jullie die het deze zomer nog exotischer zoeken en naar Indonesië gaan, heb ik een paar fantastische boekentips. - Door Eva Nivard


Ik ben zelf drie jaar geleden in Indonesië geweest en dit land fascineerde mij enorm. Voor Nederlands ben ik daarom allemaal boeken gaan lezen met als thema Nederlands-Indië.

Ik begon met Heren van de Thee van Hella S. Haasse. Hierin begint een Nederlander, Rudolf Kerkhoven, een theeplantage op Java, midden in de regenwouden. Rudolf probeert ongelooflijk hard om bij anderen in de smaak te vallen en succesvol te zijn, dit lukt alleen net niet helemaal. Dit (tragische) personage is fantastisch omschreven en zeer geloofwaardig.

Een ander boek, iets minder bekend, dat mij zeer geraakt heeft, is De tienduizend dingen van Maria Dermoût. Dit is een aantal losse verhalen bij elkaar gebundeld, ze vertonen wel een samenhang. Ook hier wordt het mysterie en de exotische natuur van Indonesië uitvoerig beschreven, als ik het lees verlang ik terug. Het boek is simpel, maar aan de andere kant merk je ook dat Dermoût er goed over nagedacht heeft. Alle verhalen, thema’s en het motto komen samen aan het eind van het boek.

Als laatste wil ik nog De Stille Kracht van Couperus noemen, misschien een beetje ouderwets, maar ook opnieuw word je getrokken door de mysterieuze krachten die Couperus beschrijft.

Seven Days
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Boekenblog: De kracht van Nederlands-Indië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Limburgse jongens in Nederlands-Indië en Nederlands Nieuw-Guinea 1945-1962
» "Limburgse jongens in Nederlands-Indië en Nederlands Nieuw-Guinea 1945 - 1962 ".
» DVD: Nederlands Indie
» NSB in Nederlands-Indië
» Nederlands Indie - 2 dvd's

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: