Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Reisverslag Java

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

Reisverslag Java  Empty
BerichtOnderwerp: Reisverslag Java    Reisverslag Java  Icon_minitimedi 7 aug 2012 - 12:32

Reisverslag Java 12

Door: ellynoordover
Vrijdag 3 augustus


Had ik al vertelt dat er in Indonesië superveel Chinezen wonen? En dat die ook restaurants runnen? Leuk he? Ik heb gisteren de allerlekkerste tjap-tjoy ooit gegeten bij de Chinees in Blitar. Vanmorgen kregen we een speciale ontbijttafel omdat het onze laatste dag was. Daarna zijn we door het voltallige personeel van hotel Tugu uitgezwaaid. De vrouwelijke manager kwam nog de recepten afgeven en toen we door de poort van lianen gingen, herkende ik buiten op straat mijn becak-fietser! Hij herkende mij ook en we zwaaiden uitgebreid naar elkaar. Hij was duidelijk blij om me te zien en grijnsde van oor tot oor met zijn gatengebit. We gingen op weg naar Malang. Steeds verbaas ik me over de hoeveelheid brommers en scooters en motoren op de weg en voor het eerst zagen we ook een (net gebeurd) ongeluk. Een brommerrijder lag aan de kant van de weg naast zijn brommer helemaal in de kreukels. Het was een hele oploop; iedereen bemoeide zich ermee of kwam kijken. Het slachtoffer was en niet best aan toe. Er wordt hier gereden als gekken. Niemand houdt zich aan regels en iedereen wil vóóraan rijden.


lees verder
en ook alle voorgaande verslagen van de rondreis van ellynoordover
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Reisverslag Java  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reisverslag Java    Reisverslag Java  Icon_minitimedi 7 aug 2012 - 14:20

...........Had ik al vertelt dat er in Indonesië superveel Chinezen wonen?......
Meid Elly toch, 't is niet waar toch?Neen, heb je nog niet verteld. Vertel, ik ben strontnieuwsgierig.... Hoe zien ze eruit? Zelfde als overal te wereld? geek


...... verdiepingen en met alleen Indisch personeel... (Uit het verslag zelf.) ....... Die Indische mensen zijn ook niet weg te branden uit Indonesia. Nu zijn ze dus daar zeker clandestien aan het werk bij die Toko Oen. Als de WUV/WUBO daar achter komt, oei oei oei.

.......Ze had echt Indisch gekookt voor ons..... Nooit geweten dat er ook ONECHT Indisch eten bestond....

.......Als toetje een Ambonees zoet gelei-achtig goedje met warme klappermelk eroverheen....... Ik wil klapper/klappermelk met suiker, want iets anders lust ik niet...


Dus al met al hebben we in Indonesia: Chinezen, Indischen, toeristen uit Ghollaaaan en zelfs Ambonese toetjes..... eh, vraagje? Hebben we daar ook nog wel Indonesiërs?

Die mevrouw Elly toch: als je op reis gaat naar een land, onderzoek van te voren een stukje van de historie en de cultuur van het land, dan hoef je in je reisverslag niet zulke domme opmerkingen te schrijven en kan je de tijd nuttiger gebruiken door iets interessants te schrijven. Ik word daar zooooo moe van.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Reisverslag Java
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker
» Reisverslag op waarbenjij.nu door Bob Stam
» Kamerbrief inz. het reisverslag v.d. Min. van Buitenl. Zaken aan o.a. Indonesië van 12-22 januari 2009
» ‘Dochter van Indië’, de biografie van Melati van Java (1853-1927) Melati-van-Java
» Reiskrantreporters op Java

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisverhalen-
Ga naar: