Mark Rutte kun je wakker maken voor Indonesisch eten
Door: Sanne Riepema
7-9-12 - 20:40 bron: RTL Boulevard © Videobeeld RTL Boulevard.
Onze minister-president was vanavond te gast bij RTL Boulevard. Hij werd door diverse BN'ers en presentatoren Van der Vorst, Gerschtanowitz en Verlinde aan de tand gevoeld over zijn privéleven en de aanloop naar de verkiezingen. Hieruit kwam onder andere naar voren dat Rutte niet zo graag een pak draagt en dat hij dol is op Indisch eten.
Rutte beschouwt een maatpak als uniform en trekt het liefst zo snel mogelijk iets anders aan als hij thuis is. 'Ik betaal me blauw aan al die maatpakken, maar ik heb een vertegenwoordigende functie, dus een mooi pak is belangrijk voor mijn baan. Zo kan ik niet in mijn sportbroek bij Obama aankomen', grapt hij. 'Maar zodra ik thuis ben gaat dat pak uit en de spijkerbroek weer aan', aldus Rutte.
Indonesië
De Indonesische keuken is hij dol op en volgens de eigenaar van zijn favoriete restaurant Poentjak, kun je hem er zelfs wakker voor maken. 'Eerst een biertje, dan kroepoek en dan pindasausje erbij', vertelt de eigenaar over Ruttes vaste bestelling. 'Mark is superaardig en hij maakt altijd tijd voor iedereen'.
Dat de premier van Indonesisch eten houdt, is niet geheel verwonderlijk want zijn ouders hebben jarenlang in Indonesië gewoond. 'Vroeger stond er altijd eens in de week een grote pan nasi goreng op tafel', zegt de minister-president. 'Straks na de uitzending ga ik nog even naar het Binnenhof waar toevallig een gerecht van Poentjak op me staat te wachten.'
AD