Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Empty
BerichtOnderwerp: Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband   Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Icon_minitimema 4 feb 2013 - 6:24





Jakarta Globe | February 04, 2013


Though stories about Indonesian migrant workers in Saudi Arabia usually concern abuse and poor wages, one maid flipped the usual script and struck it rich in the oil-soaked kingdom.

Virtually coinciding with President Susilo Bambang Yudhoyono’s arrival in Riyadh on Sunday, Almadinah, a local news outlet, reported that an Indonesian maid inherited 110 million Saudi riyals ($29 million) from her late Saudi husband.

Almadinah said on Saturday that the maid, whose name was not disclosed, received her fortune in line with her husband Ali Ayami’s will and Islamic law, according to Antaranews.com.

Ayami’s family, the Arabic language newspaper said, initially gave the widow 20 million riyals after her husband died. However, she later received an additional 90 million riyals after his assets were sold.

Yunus M. Yamani, the head of the ethics division at the Association of Migrant Worker Service Companies (Apjati), stated that it was good news that an Indonesian maid could be so fortunate.

“Actually, we have many positive stories about our migrant workers in Saudi Arabia — it is not only about them being tortured. Millions of them have managed to help their families at home by sending money they earn [in Saudi Arabia] back,” he said as quoted by Antaranews.com.

Many Indonesian domestic workers have reportedly experienced violence and torture in the desert kingdom.

In 2010, Migrant Care recorded 5,560 reports of physical and sexual abuse among foreign workers in Saudi Arabia alone, including two cases where a maid jumped from a third floor apartment to escape torture, and another where a body was found in a dumpster.

Following several reported cases of maltreatment and violent abuse, Indonesia stopped sending maids to Saudi Arabia in early 2011 after an Indonesian worker was beheaded after being convicted of murdering her Saudi employer.

Yudhoyono reportedly traveled to Riyadh to sign an agreement to once again allow Indonesian maids to be recruited by Saudi Arabia.




Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband   Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Icon_minitimema 4 feb 2013 - 13:23

Can anybody submit her address pls? buiging
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband   Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Icon_minitimema 4 feb 2013 - 18:47





Tjonge haantje de voorste dese fen' Wink


( kabar apa mas? siK.)




Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband   Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Icon_minitimema 4 feb 2013 - 19:49

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband   Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Icon_minitimedi 5 feb 2013 - 6:12

....Tjonge Haantje de Voorste dese fen ' (kabar apa mas? Sik.)...

Als ik niet als eerste aan de deur klop, zijn anderen me voor. Surabaya Streets hebben me geleerd om heel hard te hollen: Eerst heel hard naar de prooi en dan aansluitend heel hard en ver weg van de prooi.....

Om K, txs , khabar baik voor zover de winter en de verlagingen van de netto pensioenen per 1 januari 2013 het toelaten. En dan praten we hier dus niet over "slechts" enkele tientallen Euri's.... Ik denk dat ik maar bankier wordt, de boel laat klappen en dan als beloning een zak vol gouden dukaten krijg en een erebaantje als kerstbonus....
Maar ja, die baantjes liggen niet voor het oprapen en dus zing ik maar Wheeping like a willow en eet een risolles minder per dag, meng mijn sambel met wat meer tomaten puree voor de goedkoopte, de rijst meng ik wat aan met maiskorrels en de sayur lodeh doe ik wat minder groente in.



buiging
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband   Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Indonesian Maid Inherits $29m Fortune From Late Husband
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesian Maid Jailed 12 months for Stealing $9,880
» Indonesian Maid Falls 18 Stories to Her Death
» Another Indonesian Maid Falls to Her Death in Singapore
» Singapore Cabby Jailed for Molesting Indonesian Maid
» Indonesian Maid Jailed in Singapore for Stabbing 7-Year-Old

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: News in English-
Ga naar: