Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse Empty
BerichtOnderwerp: Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse   Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse Icon_minitimeza 6 apr 2013 - 23:16


Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse


(Novum) - Aleid Truijens wordt de biografe van Hella S. Haasse. Het boek over het leven van de schrijfster komt uit bij Querido, meldt de uitgeverij vrijdag. Margot Dijkgraaf is bezig met een boek over het oeuvre van Haasse.

Truijens schreef eerder de biografie van muzikant en schrijver F.B. Hotz. Ook publiceerde ze Draden Trekken door het Labyrint, waarin ze het werk van Haasse verkende. Daarnaast heeft Truijens de romans Vriendendienst en Geen Nacht Zonder op haar naam staan.

Dijkgraaf gaat in Hella S. Haasse, Portret van een Oeuvre op zoek naar de kernthema's in het werk van de schrijfster. Ook zij heeft al eerder over Haasse geschreven.

Haasse overleed in 2011 op 93-jarige leeftijd. Ze was onder meer bekend van haar romandebuut Oeroeg, en van boeken als Heren van de Thee, Het Woud der Verwachting en Fenrir.



Uitgegeven op Vrijdag 05 april 2013 om 14:37:55
nieuws.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Aleid Truijens schrijft biografie Hella Haasse
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 'Met bonzend hart'- Willem Nijholt schrijft Hella Haasse
» I.M. Hella Haasse
» Hella Haasse wordt 93
» interview Hella S. Haasse - 'Ik leef pas als ik de dingen opschrijf'
» Hella Haasse: Ik wil nog een boek schrijven

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: