Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 8:37

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta
Stage | 26 april 2013


De Nederlandse Ambassade in Jakarta biedt op de Economische Afdeling twee tot driemaal per jaar een stageplaats aan voor studenten in de Master’s fase van hun opleiding aan een Nederlandse universiteit. De eerstvolgende vacature is voor de periode juli/augustus tot december 2013.

Werkomgeving

De Nederlandse ambassade in Jakarta heeft tussen de 80-100 medewerkers en vormt een belangrijke spil in de relatie tussen Indonesië en Nederland. Door de historische banden met Nederland en de robuuste economische groei van Indonesië, biedt de ambassade een interessante en dynamische werkomgeving.

De Economische Afdeling van de Ambassade Jakarta bestaat uit uitgezonden en lokale collega’s die allen actief zijn op het gebied van zowel handels-en investeringsbevordering als ontwikkelingssamenwerking. Dit biedt de mogelijkheid om de verschillende kanten van economische diplomatie in samenhang te kunnen inzetten. Eén van de Nederlandse medewerkers zal optreden als begeleider van de stagiair(e).

Taken

Als primaire taak draagt de stagiair(e) van de Economische Afdeling bij aan de inhoudelijke voorbereiding van enkele handelsmissies die voor de tweede helft van 2013 zijn gepland. Daartoe worden bondige marktanalyses opgesteld en mogelijk interessante partners in het Indonesische bedrijfsleven en bij de overheid in kaart gebracht. Daarnaast helpt de stagiair(e) bij de organisatorische en logistieke kant van verschillende evenementen.

De stagiair(e) draait ook mee met andere taken op het gebied van handelsbevordering zoals: informatieverschaffing aan bedrijven, deelname aan vergaderingen en seminars en het verzorgen van rapportages.

Profiel van de stagiair(e)

De gezochte kandidaat voldoet aan het volgende profiel:
Je zit in de Master’s fase van jouw studie aan een Nederlandse universiteit.
Je hebt aantoonbare affiniteit met economische diplomatie.
Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Nederlands en Engels zijn essentieel. Uiteraard is beheersing van Bahasa Indonesia een pré.
Je kunt in belangrijke mate zelfstandig werken.
Je bent bij voorkeur vijf maanden beschikbaar.
Je kunt je gemakkelijk aanpassen aan een andere (culturele) omgeving.

Voorwaarden en vergoedingen

Het ministerie van Buitenlandse Zaken verschaft een standaardstagevergoeding. Daarnaast bestaat er een mogelijkheid tot een beperkte vergoeding van pensionkosten. Meer informatie over de voorwaarden en vergoedingen is te vinden via deze link [http://www.minbuza.nl/contact/werken-bij/stages/voorwaarden-en-vergoedingen.html ]

Informatie

Kandidaten die geïnteresseerd zijn in de vacature wordt verzocht uiterlijk 23 mei 2013 hun sollicitatiebrief inclusief CV op te sturen naar: jak-ea@minbuza.nl.

Meer informatie over Ambassade Jakarta is te vinden op: indonesie.nlambassade.org

Min. van Buitenlandse Zaken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 9:13

Gestelde eisen:

De gezochte kandidaat voldoet aan het volgende profiel:

Je zit in de Master’s fase van jouw studie aan een Nederlandse universiteit..../ Heb ik. Bewijs: De pembantu noemt mij altijd Pak Juragan.

Je hebt aantoonbare affiniteit met economische diplomatie..../ Heb ik. Bewijs: Ik weet altijd goed te tawar in de toko en krijg meer dan gevraagd...(Oerkie Toerkie Supermarket en Visboer!!!!)

Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Nederlands en Engels zijn essentieel. Uiteraard is beheersing van Bahasa Indonesia een pré..../ Heb ik. Bewijzen zat geleverd al. Indon taal idem, want school Sekolah Jongkok (hurkschool) gehad... I say my dear Lord Cannotmore and Lady Willwell, what do you frommel in the cookiestrommel? And the King said to his wife: What is me people stijf.

Je kunt in belangrijke mate zelfstandig werken...../ Kan ik. Bewijs: Ik voer al tig jaren een zelfstandige huishouding.

Je bent bij voorkeur vijf maanden beschikbaar..../ Kan ik. Bewijs: Hoef niet meer bij een baas te werken, dus tijd zat.

Je kunt je gemakkelijk aanpassen aan een andere (culturele) omgeving....../ Kan ik en heb ik gedaan. Bewijs: Ik woon al tig-jaren in een voor mij andere cultuur dan ik gewend was toen fan froeher.



Dus als jullie me binnenkort missen, dan ben ik aangenomen voor de job en ga samen met Pak Lurah de boel op stelten zetten aldaar. doei
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 9:42



duss.. sollicitatiebrief is al geschreven en op het punt om in de brievenbus te vallen...?
ik weet nu al dat we je zullen missen...



Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Emo_08_12



yeah maar we krijgen dan wel weer een ris verhalen van jullie kacungstreken op de ambassade voorgeschoteld


Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Proesten_01_07



Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 10:48

..... sollicitatiebrief is al geschreven .....
Nono lady, geen brieven meer; we leven in electron tijdperk, dus via smartfoontje gewoon een apsie gestuurd met foto erbij.

As usual; appsie teruggekregen met "we hebben uw bericht ontvangen en zullen het in behandeling nemen en over 13 weken krijgt u uitsluitsel waar u binnen 6 weken na ontvangst in beroep tegen kunt gaan. Mochten wij nadere details willen weten, dan krijgt u tussentijds een verzoek hiertoe van ons. Gelet op uw kwaliteiten echter, maakt u hele grote kans op deze baan. Wel delen wij u vooraf al mede, dat u in net kostuum op kantoor dient te verschijnen ter uitoefening van de werkzaamheden en korte broek met t-shirt en sret srot sandalen zijn beslist niet toegestaan. 's Morgens dient u fris uit uw laadklep te stinken en geen knoflook geuren gratis te verspreiden. (Bij de Indonesische Kruidvat filialen kunt u in de Dagvoordelen afdeling goedkope frismiddelen verkrijgen op vertoon van onze reductiepas. U krijgt ene gemotoriseerd vervoermiddel ter beschikking om onze relaties te bezoeken. (zie bijgevoegde afbeelding van de firma Gerobak Mencong waar wij een contract mee hebben. Reserve motor wordt bijgeleverd."

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Gerobaksapi



Naar aanleiding van ontvangen antwoord van verantwoordelijken heb ik meteen ketakt gesocht met die lummel van een Pak Lurah (die momenteel weer zijn tijd zit verdoen in de kali wegens zware darmklachten na het nuttigen van rotte terasi) en heb het volgende voorgesteld:

Vóór het hek van het kantoorgebouw opent Pak Lurah een warung met hollandse erwtensoep en kerketten (voor het Nederlands personeel aldaar werkzaam).
Tevens wordt een bengkel geopend voor reparatie van gecontracteerde vervoermiddelen.
's Avonds wordt de warung omgetoverd tot avondwinkel van Pak Sinkel. (Een neefje van Pak Lurah), die verboden waar verkoopt zoals namaak merkhorloges en overige namaak merkartikelen.

Pak Lurah zal erover nadenken, maar voorlopig is gaat ie eerst vanmiddag ruzie zoeken met de terasi leverancier.


Pak Lurah maakte een foto van zichzelf met zijn smartfoontje.
Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Berak



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 13:50

Citaat :
Pak Lurah maakte een foto van zichzelf met zijn smartfoontje.

tjies! Pak

maaruhh.. mana smartfoontjenya... wistle


(mooie foto van die jongens op kar en die karbauwen..)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 17:13

haha haha haha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitimeza 27 apr 2013 - 17:58

......maaruhh.. mana smartfoontjenya... wistle

Lady Wu.... Je weet toch Indonesia.... veel bambu... dus stokje van bambu gemaakt en met zelfontspanner.... duh te errug seg, altijd maar mijn susje uitleggen... Ik wor so capek ervan. ... geek roosje

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta   Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stagiair(e) Economische Afdeling Ambassade Jakarta
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vacature stage PCZ afdeling Ambassade Jakarta
» BAM bouwt mee aan VS-ambassade Jakarta
» Economische relatie Indonesië-Suriname krijgt inhoud
» Economische missie Indonesië - Prinses Astrid begeleidt Belgische bedrijven op veroveringstocht
» Gemeente Hoorn deelt kennis met stagiair uit Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: