Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen Empty
BerichtOnderwerp: Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen   Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen Icon_minitimedi 28 apr 2009 - 12:33

geplaatst: 28-4-2009, 06:51
Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen

ENSCHEDE - Johannes Bruggink vocht in de meidagen van 1940 in Rotterdam tegen Duitse parachutisten. Zijn zoon Jan uit Assen, bezig met het schrijven van een boek over de lotgevallen van zijn in 1979 overleden vader, wil graag in contact komen met de nazaten van de Enschedese reserve-kapitein J. Gerritsen, de commandant van tamboer-infanterist Johan Bruggink. "Ik weet vrij weinig van Gerritsen.

Hij heeft de oorlog overleefd, net als mijn vader. Na de oorlog woonde hij in het pand Gronausestraat 127 in Enschede. In oktober of november is de man uit Nederlandsch-Indië gerepatrieerd waar hij hoofd van de Psychologische Dienst in het leger is geweest. En hij zwaaide af als reserve-luitenant-kolonel. Ik zou van nabestaanden graag gegevens over de meidagen in Rotterdam willen krijgen. En mogelijk heeft kapitein Gerritsen ook nog deel uit gemaakt van het 19e grensbataljon dat tot april 1940 in Lichtenvoorde was gelegerd." De eenheid die in Rotterdam bij de Maasbruggen en de Rotterdamsche Drinkwaterleiding in Kralingen actief was, betrof de 2e sectie van de 3e compagnie van het IV-e bataljon van het 15e Regiment Infanterie (2-3-IV-15RI). Wie informatie heeft, kan bellen met Bruggink (0592-35 21 84, na 18.00 uur).

Dorpsplein Enschede
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Op zoek naar de paradijsvogel
» Op zoek naar een droombaan?
» Leo Vroman is op zoek naar een verloren dagboek
» Op zoek naar de Orang Pendek..
» Op zoek naar Multatuli in Lebak

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: