Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Kindje financieel ondersteunen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Kindje financieel ondersteunen Empty
BerichtOnderwerp: Kindje financieel ondersteunen   Kindje financieel ondersteunen Icon_minitimevr 5 jul 2013 - 21:39

REGIO | 05 juli 2013 | Door rhido1979, dichtbij-meeschrijver

WEESP - Ik ondersteun liever een kindje, dan dat ik een abonnement op zou nemen op bijvoorbeeld een krant. Meer saamhorigheid hoort in de samenleving.

Sindskort heb ik een kindje bij Plan Nederland. Maandelijks ondersteun ik een kindje in mijn geboorteland Indonesië. Of het kindje moslim is of dat hij christelijk is, het maakt voor mij helemaal niets uit.

Zelf ben ik in Jakarta geboren, ben er een aantal keren naar toegeweest voor vakantie. De laatste keer in 2007 had ik mijn biologische moeder opgezocht. (zie editie 2 augustus 2007). Ik ondersteun het kindje omdat op het eiland waar hij woont geen goeie voorzieningen heeft. Het gebrek aan geld is in die landen zoals in Indonesië de laatste tijd hard nodig. Het valt mij op dat vooral meisjes het zwaarst zijn getroffen door de economische crisis. Maar ik vermoed ook bij jongens net zo zwaar zijn getroffen. Daarom heb ik besloten om een kindje financieel te ondersteunen.

Maandelijks kost het me 25€, maar je hebt dan geluk dat je via Internet een keus kan maken voor een jongen of meisje. En ook uit verschillende landen. Ik ben meer Azië gericht, maar je kan ook een kindje financieel ondersteunen uit bijvoorbeeld Afrika. Opvallend genoeg zijn de ouders van het kindje, ietsje jonger dan ik zelf. Maar het geeft best wel perspectief, om de wereld beter te maken waar hoog nodig is.

Op www.plannederland.nl en ook via Twitter @plannederland heb je meer informatie van de organisatie zelf. Maar het leuke ervan is dat je iemand uit je geboorteland kan ondersteunen. Mijn kindje is een jongen van bijna 5 jaar oud. Ik denk ook dat we met z n alle heel goed moet over na denken om het te doen. Je moet keuzes maken in je leven. En ook vooral over nadenken of dat financieel haalbaar zou zijn om maandelijks paar tientjes te moeten missen. Zo neem ik liever geen abonnement op een krant bijvoorbeeld en ik zal bijvoorbeeld ook vooral geen (staats)loten kopen. Dat is alleen maar weggegooid geld.

Je kan op die manier de knop omzetten door goed over na te denken of je een kindje financieel kan ondersteunen. Meer saamhorigheid hoort vooral in de samenleving. Voor een Indonesiër is 25 € best veel. Dat zou bijvoorbeeld in Afrika ook net zo zijn. Wij hebben de laatste tijd vaak eigenlijk meer aan ons zelf gedacht. Maar niemand beseft hoe erg het is elders op de wereld.

Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 05 juli 2013
Dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook dit is actueel: Kindje kopen meneer/mevrouw?
» Deskundigen ondersteunen Wilders
» Solidaridad, Henkel en BASF ondersteunen 5.500 palmolieboeren in Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: