Bob,
Kindje kopen........
Schatting: 20 miljoen kinderen worden zwerfkinderen omdat de ouders het niet kunnen betalen..........
Ruim 20 jaar geleden hebben de extreem Islamistische partijen de toenmalige President Suharto onder druk gezet om de (vaak buitenlandse) adopties te verbieden.
Reden: de geadopteerde kinderen kunnen in handen vallen van mensen die het adoptiekind geen islamitische opvoeding kunnen geven, sterker nog, weer een moslim "verloren".
Indonesië schafte de (buitenlandse) adoptie wetten af. Er mocht alleen geadopteerd worden binnen de Indonesische familie.
En de familie is meestal ook erg arm, dus dat werkt niet.
Als Indonesië de internationale adoptie wetgeving had overgenomen, die enorm streng is met zeer veel controle op kinderhandel, dan waren er veel minder zwerfkinderen en kinderhandel in Indonesië.
Het credo was en is nog steeds: liever arm en moslim dan een beter leven en geen moslim..........
Ik ben jarenlang voorzitter van de arrondissementen (rechtbanken) Haarlem en Zaandam geweest, betreffende adoptiezaken. en ben nog steeds passief lid van de grootste adoptie organisatie van Nederland en zodoende aardig goed op de hoogte van adopties en de wetgeving. Mijn specialiteit (ook door mijn afkomst natuurlijk) was Indonesië.
DK