Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Little Indië in Den Haag?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Little Indië in Den Haag? Empty
BerichtOnderwerp: Little Indië in Den Haag?   Little Indië in Den Haag? Icon_minitimewo 11 sep 2013 - 21:21

Little Indië in Den Haag?

Geplaatst op 11 september 2013 door .Indisch4ever


Er is een onderzoek gedaan voor de gemeente Den Haag. De vraag was hoe kan de Indische roots van Den Haag geprofileerd worden om meer bezoekers naar Den Haag te trekken die geld uitgeven.
Een onderzoeksteam geeft in haar eindverslag dit advies voor de gemeente :
* Profileer de stad als Windows to Asia, met als kern de Haagse Indische roots. De focus op heel Zuid-Oost Azië lokt meer bezoekers dan alleen Indië/Indonesië
* Maakt van de Denneweg een Indische straat en noem het Little Indië.
Meerdere toko’s, Indische/Indonesische restaurants.
* Organiseer het jaarlijkse project: De Indische maand juni. Schep meerdere evenementen nav Indische roots. De maand sluit aan op de Tong Tong Fair eind mei/begin juni

Voor het eindverslag ga naar Indisch4ever
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Little Indië in Den Haag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Little Indië in Den Haag?   Little Indië in Den Haag? Icon_minitimewo 11 sep 2013 - 21:40

Het rapport is al enkele maanden uit, maar ik kwam het van de week pas tegen op het internet. Heb ik internetberichten hierover gemist ?
Of is er geen/ nauwelijks bericht geweest op het internet ?
Heeft iemand er eerder over gelezen in het AD of DenHaagdirect ?
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Little Indië in Den Haag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Little Indië in Den Haag?   Little Indië in Den Haag? Icon_minitimewo 11 sep 2013 - 21:47

Nee, ik heb er ook niets over gehoord of gelezen. Anders had ik het zeker hier geplaatst. De lijst met restaurants/toko's is niet helemaal juist. Niet alle toko's staan erin, Carmil is niet indisch maar indisch/chinees/hollands (saté, friet, kroket, spareribs), aantal restaurants zijn failliet (maar tijdens het opstellen van dit verslag waarschijnlijk nog niet).
Ik heb het verslag nog niet goed bestudeerd, weet dus niet wat de prototypes zijn die ze (gaan) gebruiken.

study 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Little Indië in Den Haag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Little Indië in Den Haag?   Little Indië in Den Haag? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Little Indië in Den Haag?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Topstukkendag Indië in Den Haag
» Indië-Herdenking Den Haag
» Den Haag wist van executies in Indië
» Indië Herdenking 15-08-2010 Den Haag
» Indië in Den Haag, een eeuwenoude band

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: