Aantal berichten : 2586 Registratiedatum : 03-01-09 Woonplaats : Selandia Baru
Onderwerp: Moeders dag!! za 9 mei 2009 - 22:04
Hello alle dames hier, moeders, aanstaande , wat dan ook, hier in Selandia Baru vieren we moeders dag op de tweede Zondag in Mei, zo dan voor de dames een plezierige Moeders dag, niet te veel slagroom gebak, en niet vergeten wat over te laten voor ons "arme" jongens!! van de verdwaalde bat die niet alleen vruchten eet, maar ook slagroom gebak !!!!!
wujud Admin
Aantal berichten : 1008 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Moeders dag!! ma 11 mei 2009 - 10:08
Hallo Om,
Hier ook hoor, 2e zondag in mei is het moederdag, 3e zondag in juni vaderdag. Ikzelf vier het niet, want voor mij is het elke dag moederdag. Mijn kinderen hoeven niet speciaal op die dag op te komen draven met grote bos bloemen (juist dán een stuk duurder dan normaal, de bloemist moet daar ook aan verdienen toch) of cadeautjes.. We zijn wel met ons allen naar mijn moeder gegaan, maar ook dat was niet echt speciaal want ik kom ieder weekend bij haar mampiren. Mijn schoonmoeder leeft niet meer...
Maar dat slagroomgebak, daar is niks van over hoor. Alles schoon op, tot op het laatste kruimeltje aan toe. Anders had ik de rest echt naar Selandia Baru gestuurd via airmale (edit: apa itu? mannenluchtje? of toch luchtpost - pos udara? )
Laatst aangepast door wujud op di 12 mei 2009 - 8:55; in totaal 2 keer bewerkt
Kesasar
Aantal berichten : 2586 Registratiedatum : 03-01-09 Woonplaats : Selandia Baru
Onderwerp: Re: Moeders dag!! di 12 mei 2009 - 0:41
Ja hello missy Wu, ik denk er ook zo over, dat iedere dag moedersdag zou moeten zijn, maar vele dezer dagen hebben een 'reminder' nodig, hence moeders dag veronderstel ik! Het is moedersdag voor nenek K elke dinsdag dat Om K zijn pensioen krijgt, ik heb haar talloze keren proberen te vertellen dat ze niet mijn moeder is, maar zij houd vol ze is de moeder van mijn kinderen, zo uit komt het handje voor het twee weekse bijdrage van deze "arme" vent (she is worth every cent, and than some more!) vadersdag? niet voor mij hoor, wat volgt oudste zoon of dochter dag? Nice talking to yah! ! (ik denk dat ik maar naar de banketbakker zal gaan, dat gekeuvel van slagroom gebak heeft me hongerig gemaakt)
OmSid
Aantal berichten : 861 Registratiedatum : 08-01-09 Woonplaats : Negeri Kincir Angin
Onderwerp: Re: Moeders dag!! di 12 mei 2009 - 7:33
Moederdag , hoe verzinnen ze het.
ik zeg ook aan mijn missis(nyonya) , jij bent mijn moeder niet . Dus krijgt je ook niks.In Ollanda lees ik dat de moeders op moederdag worden verwend. manlief , kinderen doen klussen , doet extra lief voor moeder. Wordt gekookt (voor moeder) , de sampah(vuilnis) wordt weggegooid , huis schoon gemaakt , wordt afgewassen. Nou die zaken doe ik tientallen of honderden keren per jaar .
vandaar dat ik bij moederdag niks doet voor mijn vrouw . Tenslotte ze is niet eens mijn moeder.
wujud Admin
Aantal berichten : 1008 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Moeders dag!! di 12 mei 2009 - 9:07
dus letterlijk: moederdag - niet moeder verwennen maar moeder moet juist laten zien dat ze de kinderen vertroetelt, lekker gaat koken enzo.. ? Net als Dag van de Arbeid.. willen ze op die dag vrij hebben.. terwijl je juist moet gaan werken op die dag, ook al is het alleen je gazon maaien.. haha..