Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bubur ayam

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitimeza 31 jan 2009 - 23:56

L.S.;

Ik heb wel eens meer deze vraag gesteld,doch stel hem nu weer.Ik weet wel,dat je het zelf kan maken,doch als iemand een winkel weet in de buurt v Vlaardingen,waar je bubur ayam kan kopen,vertel het me dan.
In Rotterdam moet er ee n grote tropische zaak zijn geheten amazing tropical toko of zoiets.

Bedankt.
Tabe:
DP Tick
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Bubur ayam in Oostenrijk   Bubur ayam Icon_minitimedo 26 feb 2009 - 18:30

Geachte lezers;

Een kennis v mij ontdekte op internet een Indonesische site in Oostenrijk,waarbij men bubur ayam kan kopen,doch dat is waarschijnlijk een groothandel.

Hoogachtend:
DP Tick
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitimedo 26 feb 2009 - 20:04

Kijk eens aan Very Happy Oostenrijk is al een stuk dichterbij dan Indonesia Wink

Misschien wil een Ind. toko wel meedoen en kan er een pallet deze kant op?
Dat hij distributeur wordt voor Nederland/België of zo....

Succes iig met uw zoektocht


flower
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitimevr 27 feb 2009 - 18:53

Ik ben altijd een voorstander geweest van lekker eten, en een royale portie bubur ayam zou niet mis kunnen gaan, maar van Nederland naar Oostenrijk te moeten gaan? mischien als ze het willen opsturen met de pigeon-post, boleh toch, (niet vergeten dat die duif voor mas Henri is voor zijn "duiven pastij "Laughing ) Probeer maar Oosterwijk dan, dat is een beetje meer naar de linkerkant van Oostenrijk! groetjes van si Dingetjes dari hiero!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Bubur Ayam   Bubur ayam Icon_minitimezo 1 maa 2009 - 22:18

Geachte lezers;

Iig dank voor Uw reacties.Ik ga iig mijn favourite toko;Toko Surabaya in Rotterdam;ervan op de hoogte stellen.Wellicht heeft haar groothandel er trek in.Ze vragen daar 0,60 E per pakje bij die Oostenrijkste groothandel. Dat zal wel ook dan wel zo zijn als je een hele pallet besteld.Deze Toko Sederhana heeft veel zaken uit Indomnesie wb eten,die ze verkopen.Ik snap nog steeds niet,waarom men dit nooit in Nederland geimporteerd heeft.Wellicht weet men nog niet,dat men zulke pakjes kan kopen,zoals die bestaan in de zgn. Indo Mie branch.
Mijn vrouw in Balikpapan zei,dat het fabrieksmatig maken v bubur ayam iets vd laatste paar jaren is.Ik mailde wel naar Go Tan en dergelijke firma's,doch die reageren nooit,of vrijwel nooit.Helaas.Wellicht gaat Lonny het wel verkopen in zijn nieuwe productmerk Samasaya.
Die kennis v me zei,dat het in Indonesie(Solo)0,20 E per pakje kost.Mijn vrouw zei,dat een goed merk in Indonesie Superbubur is.

Okay,als we nu allemaal bij onze toko's naar bubur ayam gaan vragen,dan wordt het wellicht nog wel meer gevraagd en verkoopbaar in NL.

Dank voor Uw aandacht en eventuele medewerking.
Prijzen voor Indonesische producten(eten)kan soms erg verschillen.Die verrukkelijke karangsari gado gado(pecil)blokken(zelf saus maken)kost bij een Chinese toko in Rotterdam 0,75 E,bij mijn Indo toko 1,25 E en een Indonesische toko met Hindustaanse eigenaars in Vlaardingen vraagt er ca. 2,15 E voor.
Ik doe het lekker op een boterham(verkruimeld).Heerlijk!
Tsja,het Indische eten in Nederland is niet echt super(in de winkels).Lonny's eten vond ik zeer de moeite waard.
Tante Lien eten is wel lekker,doch wat slapjes qua smaak.(Voor mijn verwende smaak).
Gebakken uitjes was lekker in mijn prille jeugd(40 jaar geleden);doch wel door oma gemaakt.Als je v Koningsvogel,Indische prins of zo,of Go Tan dat koopt dan proef je te veel het vet later en echt super qua smaak is het niet.Kocht eens bij een Hero achtige supermarkt in Balikpapan een zakje fabrieks-gebakken uitjes en die smaakten dus zoals ik dat uit mijn jeugd gewend bent.
Tsja,als de industrie iets gaat maken in NL(en helaas ook vaak in Indonesie)dan gaat de smaak acheruit.Indo Mie als basis zaak is lekker.Enkele jaren geleden gingen de Nederlandse e.a. fabrieken ook bami soupen maken.Gevuld van smaak,doch de zaken op zich weining v smaak.
Daarom ben ik een liefhebber v echt goed eten.Je kan ook veel plezier hebben aan eten,waar men aabdacht aan besteed heeft(en dan maar hopen,dat gewoon goed eten geen delicatesse wordt en veel geld gaat kosten.
Dus maar hopen,dat het zgn. feminisme niet te ver zal doorschreiden in Indonesie,want dan zullen de vrouwen niet meer de oude kooktradities over kunnen nemen v hun moeder.
Mijn vrouw heeft 7 jaar op de univesriteit gestudeerd.Ik stimuleerde haar om toch zeker vaak bij haar moeder in de keuken te neuen,daar die fabuleus kan koken.
Daar zou je amechtige kooksentiement verhalen over kunnen schrijven,zoals je die vaak in de Moesson kan lezen.
Ze heeft nu een inhaalslag gemaakt en heeft haar talenten gecombineerd met de generaties oude kooktradities/kennis v haar moeder en ze kookt nu als een echte keukenprinses.
Ik vind het fabuleus fijn om allerlei tips aan mijn schoonmoeder te vragen.Niet echt kooklezzen,doch gewoon praten over koken.
Zoals met alles:als je er tijd voor neemt,dan kan je ook vh simpele koken een (volks)kunst maken.
In Nederland kan je soms ook lekker Indisch eten,alleen vragen die restaurants er zo belachelijk veel voor.Als een Indonesieer een eethuisje begint,dan gaan de prijzen meteen wat veel worden.
Ik heb niet z'on zin om voor een goed bord eten 30 E te moeten neertellen.
Tsja,een bord soep voor 5 E.Belachelijk!Sorry hoor.Ik vind dat te duur.
Ach,het lekkerste eten doe je gewoon bij de mensen thuis.
Ik heb ooit bij een Sasakse familie op Lombok gegeten.Dat is waarschijnlijk 1 vd lekkerste gerechten,die ik in mijn hele leven gegeten heb.
En vooral vers!!!Een vers visje kopen en dan meteen grillen.Heerlijk.
In Nederland koopt men wel vis,doch die komt niet weinig uit kweekvijvers(paling en zalm bijvoorbeeld).Het is bekend,dat vis uit kweekvijvers niet beter v smaak worden.
In Indonesie gaat men nu ook al kweekvijvers opzetten.
Tsja,ik ben geen economisch ingesteld persoon.Beter een goed bord eten en weinig winst,dan een flink bord eten elke dag,maar v smaak die niet om over te juichen is.
Oftewel:ik ben voortander om alles in het leven zo goed mogelijk te doen.Dat geld ook voor koken.Het lijkt mopperen v me,doch ik wil gewoon de goede dingen des levens in stand houden en dat zijn ook belangrijke tradities.

Dank U voor uw reacties.

Hoogachtend:
DP Tick

Hoogachtend:
D.P. Tick
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitimema 2 maa 2009 - 13:21

Kupang schreef:
Mijn vrouw in Balikpapan zei,dat het fabrieksmatig maken v bubur ayam iets vd laatste paar jaren is.Ik mailde wel naar Go Tan en dergelijke firma's,doch die reageren nooit,of vrijwel nooit.
Beste Donald ,
2 weken geleden ben ik tijdens mijn vacantie in Bandung genoodzaak om bubur ayam te eten , eigenlijk te kopen.
In zo' n pakje , weet niet precies wat dat pakje kost , maar 1 ding kan ik zeggen , het is niet te (vr)eten. Sorry , smaak echt vies.
Heb alleen een paar hapjes kunnen eten en de resterende 3 pakjes weggegeven.

Ik denk dat je het beste zelf kan maken , wat je niet kan maken kan je kopen , zoals de Cakue (die lange bruine gebakken spul , gemaakt van meel.
Die kanje in de toko kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Bubur Ayam   Bubur ayam Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 3:01

Geachte meneer Sid;

Dank U voor uw reactie.Ja,bubur ayam in Indonesie bij een straattentje kopen,die alleen maar dat maakt is altijd beter dan in een supermarkt kopen.Mijn vrouw kocht voor mij een paar pakjes en stuurde het op en dat was lekker.Meer:gaf me een herinnering vd smaak,doch haalde het lange na niet bij de echte smaak.Daar ik in 1 keer een grote fan v bubur ayam ben geworden,vind ik dat toch niet erg.Ja,het is hetzlefde als met popmie:Indo Mie is erg goed als basis voor een sopesnack,doch de andere merken zijn niet echt fantastisch;zeker die men in NL kan kopen.Zo ie zo:die v Indonesie zijn nog het beste.Die v Korea smaken het vreemdste en die v Thailand wel lekker,doch altijd erg scherp.

Nogmaals:wil geen eetfreak worden,doch men kan er zulke goede dingen mee doen en ik hoop,dat de eet/kookcreativiteit niet zal verflauwen en men alleen nog maar koopt en eet en niet creert en eet.

Ik weet,dat vele Indische mensen v/e zekere respectabele leeftijd nog steeds zelf koken(tsjonge,wat kunnen Indischen toch lekeer koken!),doch de jongere Indische genetaie in NL en ook tegenwoortdig steedsmeer in Indonesie gaat steeds minder zelf koken.

Hoogachtend:
DP Tick

OmSid schreef:
Kupang schreef:
Mijn vrouw in Balikpapan zei,dat het fabrieksmatig maken v bubur ayam iets vd laatste paar jaren is.Ik mailde wel naar Go Tan en dergelijke firma's,doch die reageren nooit,of vrijwel nooit.
Beste Donald ,
2 weken geleden ben ik tijdens mijn vacantie in Bandung genoodzaak om bubur ayam te eten , eigenlijk te kopen.
In zo' n pakje , weet niet precies wat dat pakje kost , maar 1 ding kan ik zeggen , het is niet te (vr)eten. Sorry , smaak echt vies.
Heb alleen een paar hapjes kunnen eten en de resterende 3 pakjes weggegeven.

Ik denk dat je het beste zelf kan maken , wat je niet kan maken kan je kopen , zoals de Cakue (die lange bruine gebakken spul , gemaakt van meel.
Die kanje in de toko kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
hartelief

hartelief


Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 68
Woonplaats : groot amsterdam

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitimevr 8 mei 2009 - 13:36

Ha dacht ik,

Ik kan weer een lekker recept overnemen en proberen, maar wordt er alleen maar over gesproken.
Nou dan plaats ik zelf wel het recept hoor Very Happy uiteraard geleased Cool

Bubur Ayam
Rijstepap met kip
--------------------------------------------------------------------------------

Bahan-bahan:
Ingrediënten:
1 kip van
3500 ml water
4 lente-uitjes
100 gr cakwe*
125 gr rijst
6 rode lomboks
8 rawits
1 serehstengel, gekneusd
3 jeruk purut blaadjes
zout
kecap manis
3 takjes selderie
8 sjalotjes
olie
emping melinjo

haluskan:
boemboe:
3 kemirinootjes
1 theel, ketumbar
4 teentjes knoflook
1,5 cm kunyit (kurkuma)

* mocht je dit niet bij een toko kunnen krijgen, gebruik dan heel dunne plakjes tahoe goreng

Cara membuat:
bereiding:
Snijd eerst de kip in stukken en kook dit in het water voor 30 minuten. Haal de kip uit de pan en laat het uitlekken. Zorg ervoor dat er 3000 ml bouillon overblijft.
Wrijf of maal de ingrediënten voor de boemboe fijn tot een pasta. Snijd vervolgens de lente-uitjes en de selderij fijn en de cakwe in dunne reepjes. Verhit in een wok/wadjan de olie en bak daarin afzonderlijk de sjalotten en de emping. Bak dan de kip bruin en trek daarna het vlees in sliertjes.
Kook de rijst in 2 liter bouillon tot pap. Kook vervolgens de rawits en de lomboks kort en wrijf of maal deze dan fijn. Fruit de boemboe en voeg dan de sereh, de jeruk purut blaadjes wat zout en de pepers toe met de overige bouillon en breng dit aan de kook.
Serveer: Eerst de rijstepap, dan de kip gevolg door de lente-uitjes, de cakwe, de selderijblaadjes de overige bouillon en besprenkel het met ketjap en bestrooi het met bawang goreng en emping.

tongue lijkt mij heerlijk.
Wacht totdat vriend terug is uit Marokko, mag hij koken Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Bubur Ayam   Bubur ayam Icon_minitimema 18 mei 2009 - 1:09

Waaaah,...lekker deze.
"Selamat Makan"

Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitimevr 22 mei 2009 - 16:47

Geachte allen,

Zal tzt dit aan mijn vrouw laten lezen.Bv dank.

Hoogachtend:
DP Tick

vbenv schreef:
Waaaah,...lekker deze.
"Selamat Makan"

Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
Gesponsorde inhoud





Bubur ayam Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bubur ayam   Bubur ayam Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bubur ayam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Opor ajam
» ayam kodok
»  Grootje's Ayam goreng Istimewa
» Een nieuw recept voor Nasi Goreng Jawa.....
» Een lekker ayam besengek recept uit mijn nenek's kookboek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: