Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wie is de echte Obama?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Wie is de echte Obama? Empty
BerichtOnderwerp: Wie is de echte Obama?   Wie is de echte Obama? Icon_minitimema 19 jan 2009 - 10:56

zondag 18 januari 2009
Wie is de echte Obama?
Door HILDE JANSSEN

JAKARTA - Een select groepje Indonesische familieleden van Barrack Obama mag de inauguratie in Washington persoonlijk bijwonen. Oud-onderwijzers en oud-klasgenoten moeten zelf een feestje organiseren om hun ‘Barry’ voor het tv-scherm toe te juichen.

Wie is de echte Obama? 3209563042_b0faf39b41_o
De echte Obama (links) en zijn dubbelganger, de Indonesiër Ilham Anas. FOTO REUTERS

Dat mag de pret niet drukken. Indonesië is supertrots dat de nieuwe Amerikaanse president in zijn jeugd een paar jaar in Jakarta heeft gewoond. Dankzij het huwelijk van zijn moeder Ann Durham met de Indonesiër Soetoro kan Indonesië ook een stukje Obama claimen.

Indonesische oud-klasgenoten hebben vorig jaar reeds een Obama fanclub opgericht en een klassenfoto opgestuurd om Barry aan hun bestaan te herinneren. Hun eigen herinneringen aan de ‘verlegen Barry’ zijn uitvoerig belicht door de nationale media. Vorige week dook daar ook een ‘geadopteerd zusje’ van Obama op. Zij claimde uitgenodigd te zijn voor de inauguratie in Washington.

Obama’s halfzusje Maya Soetoro maakte gelijk korte metten met deze ‘nep’ zus. Maar de ‘nep Obama’ Ilham Anas laat zich moeilijker aan de kant schuiven. Deze Indonesische dubbelganger van Amerika’s nieuwe president is hard op weg om wereldberoemd te worden.

De 34-jarige fotograaf uit Bandung liet zichzelf voor de gein als Obama in pak en stropdas fotograferen. De foto belandde op internet en bezorgde hem een reclamecontract met een Filipijns medicijnbedrijf. Het filmpje is inmiddels op YouTube te bewonderen.



Dinsdag is Ilham samen met Obama op de Indonesische tv te zien. Maar Indonesië hoopt de echte Obama binnenkort ook in levende lijve te mogen verwelkomen. De toekomstige president heeft aangekondigd dat hij binnen 100 dagen een bezoek zal brengen aan een van de grote moslim landen. Indonesië is de beste keus, oordeelt de minister van Buitenlandse Zaken Hasan Wirajuda.

Wie is de echte Obama? 3208715271_bfc9da4e16_m
Nep-Obama Ilham Anas in driedelig kostuum. FOTO REUTERS

AD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Wie is de echte Obama? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie is de echte Obama?   Wie is de echte Obama? Icon_minitimedo 19 feb 2009 - 23:17

Amerikanen schrikken van nep-Obama 19-02-09

Wie is de echte Obama? 3294012514_51a3697c45
Bezoekers van een liefdadigheidsbijeenkomst in Palm Springs, Californië, schrokken zich onlangs een hoedje. Ze dachten dat president Barack Obama langskwam, maar het bleek zijn look-alike Reggie Brown te zijn.

De imitator uit Chicago gaf er een toespraak en slaagde erin veel mensen voor de gek te houden. Zo ook een aantal mariniers. "Hij heeft ons op het verkeerde been gezet. Ik dacht echt dat hij het was", zei één van hen.

Ook het stemgeluid van Brown lijkt heel erg op dat van Obama. "Ik merkte dat zijn stem niet veel verschilde van die van mij, dus met een beetje oefening kon ik hem goed nadoen."

Aan het uiterlijk van Brown hoefde niet veel gesleuteld te worden. Hij heeft alleen wat grijze haren gekregen. Aan zijn houding moet hij nog wel een beetje werken. Zo heeft hij te horen gekregen dat hij wat minder moet kwijlen tijdens het praten en dat hij rechter op moet staan, als een ware president.



Brown kwam op het idee toen hij anderen de president zag nadoen. "Het filmpje dat ik op YouTube zette, kreeg vervolgens veel aandacht. Zo is het begonnen."

Obama is al heel lang een groot voorbeeld voor Brown. "Op deze manier kan ik hem eren als president én als mens."

Indonesië
Niet alleen Brown doet het goed als dubbelganger van de Amerikaanse president, ook de Indonesische Ilham Anas is inmiddels razendpopulair. Hij treedt op in talkshows op tv en speelt Obama in reclames.

Wie is de echte Obama? 3293188445_fdeea54ee7_m
Anas is heel blij met de gelijkenis met de echte Obama. "Ik zie het als een godsgeschenk. Als ik vroeger in de spiegel keek, had ik een heel negatief zelfbeeld. Dat is nu niet meer zo", zei de fotograaf, die naar eigen zeggen altijd heel verlegen was.

De Indonesiërs zijn erg geïnteresseerd in Barack Obama. De president woonde eind jaren 60 vier jaar in Jakarta, toen zijn moeder getrouwd was met de Indonesiër Lolo Soetoro.

NOSjournaal
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Wie is de echte Obama?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» In de hoofdrol: echte Indo Johan
» Echte geest in spookhuis op filmfestival
» Proef het echte Indonesië bij Restaurant Lezat!
» Obama in Indonesië
» De enige echte hobbit: Homo floresiensis

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: